Podatki, ki jih navajajo proizvajalci, so daleč od resnice. Kaj se dogaja s priključnimi hibridi?

Podatki, ki jih navajajo proizvajalci, so daleč od resnice. Kaj se dogaja s priključnimi hibridi? (foto: ADAC)
ADAC

Priključni hibridi izpustijo 350 odstotkov več emisij CO2 v realni vožnji, kot znašajo njihove izmerjene laboratorijske testne vrednosti.

Rezultati zbiranja podatkov z uporabo v avtomobile vgrajenih monitorjev porabe goriva so pokazali, da priključni hibridi niti približno niso tako prizanesljivi do okolja, kot izhaja iz njihovih laboratorijskih testov.

Podatki o priključnih hibridih "potrjujejo, da ta vozila trenutno v veliki meri ne uresničujejo svojega potenciala, ker se ne polnijo in poganjajo popolnoma električno tako pogosto, kot predvidevamo," je v poročilu v zvezi z zbranimi podatki zapisala Evropska komisija.

Krepko višja poraba in izpusti

ADAC

Priključni hibridi so bili prikazani kot prehodna tehnologija, ki uporabnikom omogoča baterijsko električno napajanje brez skrbi glede dosega, prav tako so bili pomembno orodje za skladnost z emisijami za proizvajalce avtomobilov. Ti samo s polnimi hibridi, ne morejo občutno zmanjšati emisij, enako velja za prodajo popolnoma električnih vozil.

Ali presajeni organi lahko prenašajo spomine?

Tudi okoljevarstvene skupine so bile v zadnjih letih kritične do priključnih hibridov. Študija Mednarodnega sveta za čisti transport iz leta 2022 je pokazala, da je v povprečju dejanska poraba krepko višja od homologacijskih vrednosti WLTP. Od januarja 2021 imajo vsa nova osebna in lahka gospodarska vozila vgrajene naprave za spremljanje porabe goriva.

Le za odtenek boljši od klasičnih pogonov

ADAC

Razkorak v realni vožnji in laboratorijskem testu za avtomobile z dizelskim in bencinskim motorjem je 28-35 g/km CO2 ali do 1,5 litra goriva na 100 km, čeprav je po mnenju Evropske komisije to v okviru pričakovanj, ker laboratorijskega testa ni mogoče ponoviti, na dejansko porabo pa vplivajo številni dejavniki, kot so prometne razmere, ravnanje voznika ali uporaba klimatske naprave.

Toda razlika pri priključnih hibridih za PHEV je približno 100 g/km CO2 ali 4 litre goriva na 100 km. Povprečna testirana vrednost WLTP je bila 39,6 g/km CO2, vendar je bilo povprečje v realni situaciji 139,4 g/km. Ta številka je le za 23 odstotkov nižja od bencinskih/dizelskih modelov.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji