Zakaj Marjana Pipenbaherja ni bilo na otvoritvi Pelješkega mostu?

V urah pred njegovo otvoritvijo je v Dubrovniku potekala predstavitev monografije, ki je bila bolj kot povezavi Hrvaške z Dubrovnikom namenjena novemu mostu, pri katerem je slovenski projektant odigral pomembno vlogo.

Zakaj Marjana Pipenbaherja ni bilo na otvoritvi Pelješkega mostu? (foto: Profimedia) Profimedia
17. 8. 2022

Hrvaška je sredi letošnje turistične sezone dobila nov pomemben cestni objekt, ki je za državo izjemnega pomena. Po več stoletjih so namreč po kopnem Dubrovnik in Pelješac povezali s preostalim delom države, to pa jim je uspelo s Pelješkim mostom. Dobre 2,4 kilometre dolg most je rezultat več desetletij prizadevanj in skoraj desetletnega dela, ki je sledilo vstopu Hrvaške v EU in posledično novim možnostim financiranja projekta.

Nov most na otok Pelješac pa je velikega pomena tudi za Slovence, ne le zaradi številnih turistov, ki bodo po njegovi zaslugi bistveno hitreje prišli na skrajni jug Hrvaške, temveč tudi zato, ker je za njegovo projektiranje poskrbelo slovensko podjetje Ponting in njegov ustanovitelj, Marijan Pipenbaher.

Preberite še: Spoznajte most Pelješac iz prve roke. Kaj prinaša Hrvaški in kaj tujcem?

Pipenbaher, ki je sicer na področju projektiranja mostov tudi v mednarodnem merilu dobro poznan strokovnjak sicer ni bil prisoten na otvoritvi, kar se je zdelo še posebej nenavadno tudi nekaterim Hrvaškim medijem, kot razlog za to pa je za Avto magazin navedel, da je bil isti dan gost na promociji monografije o Pelješkem mostu. Gre za 354 strani dolgo knjigo, med govorci na dogodku, ki je potekal v palači Spinoza pa so bili predsednik vlade g. Andrej Plenković, minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković, župan Dubrovnika Mato Franković, župan Dubrovniško – Neretvanske županije Nikola Dobroslavić, predsednik uprave Hrvatskih cest Josip Škorić in avtor monografije o Mostu Pelješac.

Omenjeni dogodek je bil za Pipenbaherja bolj zanimiv od večernega predvsem zato, ker je bolj kot združitev Hrvaške poudarjal inženirsko plat novega objekta in tako še nekoliko bolj razkrival njegov pomen.

Sicer pa smo pri Avto magazin v dneh po objavi prispevka pripravili tudi članek o največjih projektih Marjana Pipenbaherja in njegovega biroja Ponting. V tem članku pa je prišlo tudi do nekaterih napačnih navedb avtorstva določenih projektov (objavljenih nižje), zato smo članek v razširjeni verziji odstranili, saj bi zahteval popolno spremembo. Na tej točki objavljajo pojasnilo Marjana Pipenbaherja o dejanskih avtorstvih projektov.

Pojasnilo Marjana Pipenbaherja
“Marjan Pipenbaher je bil kot glavni projektant udeležen pri nekaterih izmed navedenih projektov, pa tudi pri številnih drugih projektih velikih mostov v tujini, ki v članku niso bili omenjeni.
Pri treh od navedenih projektov pa kot projektant ni sodeloval on, ampak njegov partner Viktor Markelj v Inženirskem podjetju PONTING, ki ob pripravi prispevka zaradi pomanjkanja podatkov žal ni bil naveden, zato dodajamo še imena avtorjev in sodelujočih pri teh projektih.
A
vtor natečajne rešitve in projektant Idejnega projekta mostu čez Savo v Beogradu - Ada je bil Viktor Markelj, partner v Inženirskem biroju Ponting, sodelujoči arhitekt pa Peter Gabrijelčič. 
Viktor Markelj je bil tudi glavni in odgovorni projektant Puhovega mostu na Ptuju prav tako s sodelujočim arhitektom Gabrijelčičem. 
Poleg tega pa je Markelj v sodelovanju z Duškom Bobero (DB Inženjering d.o.o) ter Srđanom Brkovićem (Gradis, BP Maribor d.o.o.) projektiral idejni projekt mostu Ada Huja preko reke Donave."

Tako Viktorju Marklju kot Marjanu Pipenbaherju, ter vsem ostalim prizadetim, se zaradi pomanjkljivih in deloma napačnih navedb v prispevku iskreno opravičujemo! V kratkem pa bomo pripravili intervju z avtorjem mostu, kjer bomo osvetlili še nekatere njegove druge projekte.