Prvi AMG je tu, a številka ne pove vsega

29. 4. 2022 | Jure Šujica
Deli

Gre za enak pogonski sklop, kot je bil nedavno predstavljen tudi v najšibkejši različici modela SL.

Pri Mercedesu so pred časom napovedali drzno odločitev in sicer da z novo generacijo Razreda C v luči zahtev okoljevarstvenikov ter Evropske Unije ne bodo ponujali pogonskih sklopov s prostornino, večjo od dveh litrov ter več kot štirimi valji. Marsikdo je ob tem seveda začel vihati nos, a v Stuttgartu so dokazali, da s tem mislijo še kako resno. Tej filozofiji namreč sledi tudi manjša izmed obeh izvedenk z oznako AMG (63 pride kasneje, a z enako mmotorno osnovo), C 43 AMG.

Preberite še: SL ali SLK? Premijski športnik dobiva štirivaljnik

Kot rečeno si C 43 pogonski sklop deli z modelom SL 43 AMG, slednji pa je bil prvi, v katerem je Mercedes-Benz ponudil inovativno rešitev električnega turbo puhala, za zagon katerega ne poskrbijo izpušni plini pač elektromotor, nameščen med turbinski in kompresorski del puhala. Ta motor hkrati poganja tudi električni generator blagega hibrida, ki motorju zagotavlja dodatnih 10 kilovatov motorne moči.

Ne glede na majhen pogonski sklop je sicer moč novega C 43 AMG vsaj zadovoljiva, če ne kaj več. Znaša namreč okroglih 300 kilovatov oziroma 408 'konjev', preko devetstopenjskega samodejnega menjalnika (pri katerem ob speljevanju mokra sklopka nadomešča vlogo pretvornika navora) pa se vselej prenaša na vsa štiri kolesa. Poleg tega naj bi menjalnik omogočal še posebej hitro pretikanje navzgor in 'preskakovanje' prestav ob pretikanju navzdol. V programih Sport in Sport+ naj bi ob tem ponujal tudi možnost dodajanja vmesnega plina med prestavami.

Ne glede na to, da pri Mercedesu zmanjšujejo motorno prostornino AMG-jev, pa proizvodni standardi ostajajo enaki. Tako bo še vedno veljalo načelo 'en motor, en delavec', kar pomeni, da bo za sestavo vsakega motorja skrbel po en posameznik.

Po zaslugi vseh teh inovacij bo novi C 43 AMG do 100 kilometrov z mesta sposoben pospešiti v 4,6 sekundah; različica Estate bo potrebovala desetinko več. Najvišja hitrost bo na drugi strani, kot smo tega že vajeni, elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro. Za zaviranje bo na drugi strani skrbel komplet zavor s štiribatnimi čeljustmi in 370-milimetrski diski spredaj ter 320-milimetrski diski in enobatno čeljustjo zadaj.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj