Prvič in sramežljivo - kaj skriva novi Superb?

21. 7. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Nova generacija češke admiralske ladje prihaja proti koncu leta, zamaskirano verzijo pa smo lahko bežno že preskusili na francoskih cestah. Obetavno? Precej …

Da Čehi intenzivno pripravljajo novo, četrto generacijo Superba, ni več posebna novost, ravno tako ne, da bo prav ta Superb ponudil tudi tehnično osnovo novemu Passatu. Zdaj, ko inženirji pilijo še zadnje podrobnosti pred uradno predstavitvijo, je lahko nekaj novinarjev na hitro sedlo za volan še maskiranega modela za prve (bežne) vtise, navrgli pa so nam tudi že nekaj podrobnosti, da bo bolj zanimivo.

Škodin ponos – iz tridesetih let prejšnjega stoletja

Seveda gre za četrto generacijo, toda če bi bil zelo natančen, bi moral povedati še, da je prvi Superb kot model 640 nastal že v tridesetih letih prejšnjega stoletja in se v prodaji zadržal še po koncu druge svetovne vojne (vmes pa so v njem z veseljem sedeli tudi nemški generali). Ampak to je bilo davno nazaj in prvi sodobni Superb je nastal leta 2001 (potem drugi 2008 in tretji 2015), do danes pa je Čehom uspelo prodati kakšnih 850.000 teh modelov, kar precej pove o uspešnosti zasnove največje Škode.  

Škoda Superb

Škoda Superb

Škoda

Četrtič

Zdaj je čas za četrto generacijo, po besedah inženirjev boljšo, večjo, prostornejšo, varčnejšo in udobnejšo. Dimenzijsko sicer ni velikih razlik, na fotografijah lahko vidite seveda dobro maskiran model, toda za nekaj trenutkov smo lahko zbrani novinarji videli tudi povsem odkrit model, ki predstavlja nekakšen odmik od potez tretje generacije. Pričakujte pa seveda oblikovno sorodnost z aktualno Octavio z nekaj samosvojimi potezami, predvsem silhueta je bolj elegantna, skoraj kupejevska. Kakorkoli, aerodinamika je menda kar 12,5 odstotka boljša in to se odraža tudi  v skoraj 10 odstotkov nižjem izpustu CO2 skozi celo paleto. Zmerno zadržano, bi rekel, in brez izletov v neznano – ampak klientela tega modela avantgardizma seveda ne pričakuje.

Pričakuje pa prostornost in praktičnost. Zato je nov model sicer ostal na enaki medosni razdalji, hkrati pa je 40 mm daljši, zanemarljivih 15 ožji in 12 oziroma 5 višji od predhodnika. Zadnji dve številki se seveda nanašata na limuzino in kombi – tudi tokrat bo Superb namreč na voljo v obeh izvedbah. Pri čemer je prtljažna prostornost spet narasla. Kombi ponuja namreč kar 690 litrov prostornine, kar je 30 litrov več. Tudi v notranjosti je uspelo oblikovalce na podobnih merah najti v vseh dimenzijah nekaj več prostora.

Škoda Superb

Škoda Superb

Škoda

Dva nova hibrida, menjalnik pa le DSG

Druga generacija Škodinega blagohibridnega pogona je novost v Superbu, priključni hibrid pač ne, čeprav ga ni več v ponudbi. Oba sicer bazirata na 1,5-litrskem Evo motorju s 110 kW (150 KM) in medtem ko zagonski alternator s svojo močjo in navorom pomaga le pri pospeševanju (blagi hibrid), je priključni spojen z močnim e-motorjem in šeststopenjskim menjalnikom DSG in ponuja 150 kW (204 KM) moči, kar je sicer nekaj manj od predhodnika, zato pa več kot 100 km dosega le z e-motorjem.

Baterija ima namreč zmogljivost 25,7 kWh, kar je praktično dvakratnik predhodnika (model je rezerviran le za kombi verzijo). Ob tem je zdaj končno na voljo tudi 11-kilovatni polnilnik za izmenični tok (prej le 3,7 kW) in celo DC polnilnik z močjo 50 kW! Ponudbo zapolnjujeta še dva TSI in dva TDI štirivaljnika z močjo od 110 do 195 kW. In še menjalnik – tokrat bo zaradi poenostavitve ponudbe Superb na voljo le s preizkušenim menjalnikom DSG.

Škoda Superb

Škoda Superb

Škoda

Izpiljena tehnika, novi varnostni sistemi

Okoli podvozja ni še nič znanega, zagotovo pa je zelo sorodno tistemu, kar ponuja aktualna generacija. So se pa že pohvalili z novim sistemom prilagodljivih blažilcev DCC Pro, ki ponuja poseben ventil za nadzor raztega in posebnega za stisk blažilcev in nastavitev v 15 stopnjah. Tudi sedeži so zdaj novi, z možnostjo masažne funkcije z desetimi pnevmatskim blazinami. Novi Superb ponuja tudi 16 novih ali prenovljenih varnostnih asistenčnih sistemov, kjer sta Turn assist in Crossroad assist povem nova.

Nekaj je novih rešitev Simply Clever, kot na primer zložljive mizice zadaj, pa električno pomično prekrivalo prtljažnika, skupaj pa so jih zdaj našteli že 28.

In za volanom?

Škoda Superb

Škoda Superb

Škoda

Hja, seveda nisem mogel sesti za volan vseh verzij, toda po tem, kar mi je uspelo poskusiti, bo 2.0 TDI spet prva izbira, predvsem zaradi uporabnega navora in razmerja med močjo in porabo, 1,5 mHyb pa le za tiste, ki so res rezervirani vozniki. Podvozje z DCC Pro je občuten korak naprej, predvsem zaradi odzivnosti, ergonomija je spet odlična in vsaj po prvih kilometrih se zdi, da je prostora še več, kot ga je v resnici.

Preberite še: Še dva Škodina modela na lepotni operaciji

BONUS VIDEO: ŠKODA vs. VOLKSWAGEN: Kako različna sta si lahko dva 'sorodna' električna avtomobila?

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol