Renault Austral ni le 'SUV-jevski' Meganov brat, želi postati precej več (premiera)

8. 3. 2022 | Jure Šujica
Deli

Pri Renaultu želijo z njim postaviti standarde na področju tehnologije, čistih virov energije in storitev v industriji in v segmentu C.

Pri Renaultu so se očitno znašli sredi pomladi. Na eni strani namreč ukinjajo nekatere modele, ki so nekdaj veljali z bolje prodajane (ali pa so imeli z njimi vsaj precejšnje načrte), kot so Twingo, Scenic, Espace in Kadjar, na drugi pa povsem prenavljajo avtomobile, ki so ostali v ponudbi oziroma pripravljajo povsem nove modele. Temeljito spremembo je tako doživel Megane, sedaj pa po njegovih stopinjah sledi še Alaskan.

Najnovejši model v floti francoske znamke oblikovno sledi kombilimuzini segmenta C, v praksi pa nadomešča 'ostarelega' Kadjarja. Zakaj so se pri Renaultu odločili za njegovo upokojitev ni znano, a dejstvo je, da Austral s predhodnikom nima kaj dosti skupnega. To je mogoče videti že na prvi pogled, za kar gre zasluga precej bolj elegantnim linijam, že z zunanjo podobo pa so pri Renaultu želeli napraviti vtis kakovosti.

Preberite še: Novosti v letu 2022 - Tudi letos bo zelo pestro

Karoseriji so sicer namenili (skoraj skromno) ponudbo sedmih barv, med katerimi pa je tudi posebna satenasto siva. Ta bo ekskluzivno na voljo s paketom opreme Esprit Alpine, Austral pa bo prvi avtomobil v Renaultovi ponudbi, ki bo deležen omenjenega paketa. Mimogrede streha vozila bo vselej odeta v črno barvo.

Ker so se pri Renaultu dolgo časa pripravljali na dokončno razkritje Australa, smo še pred današnjim razkritjem lahko precej izvedeli tudi o njegovem kokpitu. Ta je zasnovan kot kokon, celoten sistem, poimenovan OpenR pa je sestavljen iz digitalne instrumentne plošče z diagonalo 12,3 palcev in pa pokončno postavljenim zaslonom diagonale 12 palcev. Gre za praktično povsem povezana zaslona, ki ju dopolnjuje še 9,3-palčni projicirni zaslon.

OpenR Link infozabavni sistem sicer, podobno kot v Megane-u ponuja povsem novo platformo, za katero je poskrbel Google, ki je tako poskrbel tudi za aplikacije, kot so Google Maps, Google Assistant in tako dalje, sistem pa se bo samodejno posodabljal preko oblaka. Za zvočno kuliso na drugi strani ne bo več skrbelo podjetje Bose, pač pa so se pri Renaultu na pomoč obrnili k znamki Harman Kardon.

Kabina v Australu bo sicer ena bolj prestižnih v segmentu, hkrati pa tudi bolj prostornih. V najboljših paketih opreme bo namreč klasično tkanino zamenjala alkantara v kombinaciji z usnjem na volanu in pa vložkih iz tkanine, ki spominja na ogljikova vlakna. Stopalke za plin in pragovi bodo v tem primeru kakopak izdelani iz aluminija. S 27,4 centimetri prostora za kolena v drugi vrsti naj bi bil v tem segmentu rekorder razreda C.

Elektrika, a le v kombinaciji z bencinom

In plin je v tem primeru lahko povsem ustrezen izraz. Austral namreč ne bo na voljo kot električni avtomobil – pa tudi ne kot dizel. Na voljo bo namreč le z blagohibridnimi pogonskimi sklopi oziroma kot klasičen hibrid. Osnovi za vse motorje bosta dve in sicer 1,2-litrski trivaljnik in 1,3-litrski štirivaljnik. Ti naj bi zadovoljili tudi ljubitelje dizlov, hkrati pa bodo pomagali k nižjim izpustom CO2. Sistemska moč pogonskih sklopov bo sicer znašala med 130 in 200 'konji' oziroma med 94 in 146 kilovati.

Austral pa bo sicer bogato založen tudi z asistenčnimi sistemi. V mestni vožnji bosta tako vsekakor dobrodošli rešitvi štirikolesno krmiljenje in pa samodejno krmiljenje. Pravzaprav bo sistemov še precej več, kar 32, kar bo zadoščalo tudi za avtonomno vožnjo druge generacije. Izboljšan je celo program Extended Grip, ki bo ponujal možnost izbire voznih programov 'Snow' in 'All road'.

Novi Austral – ime izvira iz latinščine, gre pa za pridevnik, ki bi ga lahko prevedli kot 'južni' – je tako po mesecih čakanja končno tu. A ne povsem. Pri renaultu namreč napovedujejo, da bodo prvi primerki na voljo šele v zadnjem četrtletju letošnjega leta.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol