Po letih dogovarjanja in sporov je rešitev tik pred vrati!
Situacija med Renaultom in Nissanom je bila, kot je znano, dolga leta precej napeta, k temu pa je pred nekaj leti pripomogla tudi aretacija prvega moža obeh podjetij in razkritje vseh nepravilnosti, ki jih je počel. Danes zjutraj pa sta obe podjetji razkrili končno verzijo dogovora, ki naj bi bil sprejemljiv za obe strani, s čimer naj bi združenje Renault-Nissan Alliance funkcioniralo tudi v prihodnje.
Preberite še: Kaj bi dobili, če bi združili oblike najbolj prodajanih avtomobilov?
Dogovor je sestavljen iz več predlogov, ki zajemajo spremembe v lastniški strukturi obeh podjetij, pa tudi določitev aktivnosti na področju sodelovanja znamk znotraj koncerna. Tako so predstavili tri skupine področij, med najpomembnejšimi pa bo sodelovanje pri ključnih projektih v Latinski Ameriki, Indiji in Evropi. To sodelovanje bo zajemalo skupno delo na tržiščih, razvoj vozil za omenjene trge in tudi razvoj skupnih tehnologij. Hkrati bo Nissan vložil denar tudi v projekt Ampere za razvoj električnih avtomobilov ter tako postal delničar.
Verjetno najpomembnejši je dogovor o lastniški strukturi. Obe podjetji si bosta namreč lastili 15 odstotkov delnic drugega; trenutno ima Nissan v lasti 15 odstotkov Renaultovih delnic, Renault pa si lasti kar 43 odstotkov delnic. To pomeni, da bosta imeli obe podjetji drugo v drugemu enak tržni delež ter s tem enake pravice glede odločanja. 28,4 odstotka delnic Nissana bo Renault prenesel na enega od francoskih skladov, ta pa bo nato smiselno in ko bo to mogoče (brez časovne omejitve) poskrbel za njihovo prodajo.
Omenjeni načrt sicer še ni povsem dokončen, saj ga morata potrditi upravna odbora obeh podjetij, vsekakor pa gre pričakovati, da se bo to zgodilo v prihodnjih nekaj dneh. Tedaj bosta upravna odbora obeh podjetij tudi takoj objavila potrditev dogovora.