Mnenje slovenskih voznikov je deljeno.
Električni avtomobili so za številne voznike še vedno precejšen tabu. Še posebej na spletu je tako mogoče prebrati številne komentarje o tem, da električni avtomobili niso 'prava stvar', saj naj bi ponujali premajhno avtonomijo, bili naj bi predragi, poleg tega pa naj po mnenju številnih nasprotnikov ne bi učinkovito nagovarjali težave onesnaževanja. Razlogov za to je več, od izkopavanja redkih snovi, zaradi česar se uničuje narava naprej …
A kot vse kaže bo elektrika prej ali slej postala edini vir pogona vseh novih avtomobilov, k čemur stremi tudi Evropska Unija. In medtem, ko se na spletu v največji meri pojavljajo komentarji predvsem nasprotnikov tovrstnih rešitev, je delež tistih, ki so elektriki naklonjeni (pa čeprav se zanjo še niso odločili in se v kratkem še ne bodo) vsaj približno enak deležu drugih, ki elektriki nasprotujejo.
Preberite še: E-avtomobili - že kmalu na 80 odstotkih prodaje? (+vprašanje za bralce)
V anketi, ki smo jo izvedli med 8. in 15. avgustom in v kateri je sodelovalo 213 ljudi (kar sicer za Slovenijo še ni reprezentativen vzorec), je namreč največ posameznikov, 38,97 odstotkov dejalo, da bi se morda ob nakupu novega avtomobila odločili za nakup električno gnanega. A ti hkrati na eni strani ne ponujajo zadostnega dosega, hkrati pa je njihova cena še nekoliko previsoka. Desetina ali 10,33 odstotka je hkrati takšnih, ki se bodo ob nakupu novega vozila zagotovo odločili za električno gnanega.
Tretjina še vedno kritičnih zaradi načina pridobivanja elektrike
30 odstotkov vprašanih je na drugi strani precej kritičnih do električnih avtomobilov, saj so mnenja, da so ti avtomobili ob dejstvu, da je velik del elektrike pridelan v termoelektrarnah, ravno tako ekološko sporni, kot avtomobili s termičnimi motorji, še dodatnih 14,55 odstotka pa je tistih, ki pravijo, da jih električni pogon preprosto ne prepriča.
Elektrika torej očitno še vedno razdvaja voznike, v prihodnjih letih pa bo postalo jasno, koliko ljudi se bo za elektriko odločilo prostovoljno in koliko bo takšnih, ki bodo v to prisiljeni – če bodo seveda kupovali rabljene avtomobile. Ne glede na to, da bodo številni prodajalci z letom 2030 ali prej prenehali s proizvodnjo termičnih motorjev, bodo namreč bencinsko- in dizelsko gnani avtomobili, ki bodo do tedaj zapeljali na ceste ob milijonih obstoječih 'poskrbeli' za to, da bodo termični motorji ostali aktualni še dolga leta.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj