Rusijo zapuščajo tudi japonske znamke. Gre Toyota po poti Renaulta?

Toyota je edina, ne pa največja japonska znamka, ki je že pred časom zaustavila proizvodnjo novih vozil in je morda ne bo obudila.

Rusijo zapuščajo tudi japonske znamke. Gre Toyota po poti Renaulta? (foto: Newspress) Newspress
26. 9. 2022

To, da posamezne avtomobilske znamke zapuščajo Rusijo, ni več nikakršna skrivnost. Med prvimi, ki so jo zapustile, so bile sicer evropske in ameriške avtomobilske znamke, kar ob dejstvu, da sta Evropska unija in ZDA najglasneje nasprotovali napadu Rusije na Ukrajino tudi ni presenetljivo. Vse bolj pa se za odhod iz Rusije odločajo tudi japonske znamke, med njimi Toyota, za katero je bila Rusija eden pomembnejših trgov.

Največja japonska avtomobilska znamka ima namreč v mestu Sankt Peterburg tovarno, namenjeno proizvodnji limuzine Camry in križanca RAV4, ki pa od začetka spopadov marca letos med omenjenima državama miruje. Razlog za to je predvsem v težavah z dobavo sestavnih delov in surovin, ker pa se položaj ne izboljšuje, naj bi pri Toyoti po poročanju portala Automotive News Europe razmišljali celo o tem, da tovarno prodajo.

Preberite še: Takšne so posledice izstopa Renaulta iz Rusije

Kot so pri Toyoti dejali v petek, so celotno obdobje šestih mesecev od zaprtja tovarne v marcu čakali na izboljšanje položaja, do katerega pa ni prišlo. Pri Toyoti so se zato odločili, da vsaj za zdaj ne bodo nadaljevali proizvodnje, najverjetneje pa bodo tovarno, v kateri so izdelali 100.000 vozil, namenjenih Rusiji, Belorusiji, Kazahstanu in Armeniji, prodali. Novi lastnik proizvodnje omenjenih modelov ne bo smel nadaljevati.

Verjetno zaprtje tovarne bi pomenil tudi dokončen umik Toyote iz Rusije, kamor so že pred časom nehali uvažati nova, a drugod po svetu izdelana vozila. S tem bi se Toyota pridružila Renaultu, ki se je že pred časom povsem umaknil iz Rusije (in za simboličen znesek prepustil AvtoVAZ Moskvi), čeprav so imeli tam svojo tovarno; pa tudi drugim znamkam, ki so že prekinile stike z omenjeno državo.

Za podoben ukrep pa bi se lahko odločili tudi pri Mazdi. Slednja je namreč leta 2012 sklenila in začela sodelovanje z ruskim avtomobilskim proizvajalcem Sollers, skupna proizvodnja vozil pa je stekla v Vladivostoku. Mazda v Rusiji vsako leto proda 30.000 svojih vozil (proizvodnja obeh proizvajalcev v omenjeni tovarni znaša 50.000 vozil letno), tako kot Toyota pa bi se tudi Mazda lahko v celoti umaknila iz Rusije.