Se nam obetajo nove avtomobilske znamke?

Great Wall je Kitajski koncern, eden največjih v državi, ki se že dolga leta trudi prodreti v Evropo. Kot kaže so le našli pravi način. Z dobro znanim imenom ...

Očitno so časi, ko je stara celina posmehljivo zrla na avtomobilske poskuse Kitajcev dokončno mimo. Od prvih nerodnih poskusov, da bi prodrli v Evropo z zmaličenimi kopijami in okornimi ter za standarde EU nevarnimi (pol)izdelki so dokončno mimo. S prehodom na električni pogonski sklop se je prednost tradicionalnih znamk v veliki meri stopila. Po drugi strani pa so tudi Kitajci ugotovili, da nekaterih stvari pač ne gre preskakovati – in so pokupili mnogo evropskega znanja.

Great Wall z evropskim sedežem v Nemčiji

Pri znamki Great Wall, ki sodi med šest največjih, si že nekaj časa prizadevajo za preboj na zahodne trge – ne toliko zaradi dejstva, da bi jim doma zmanjkovalo kupcev, pač pa zato, ker lahko na razvitem zahodu dosežejo višjo ceno. Pri Great Wallu, ki ima pod seboj pet, na stari celini bolj ali manj neznanih znamk, se že nekaj časa trudijo za vstop v Evropo. Tako so lani na salonu v Frankfurtu najavili ofenzivo, pozimi pa ustanovili evropski center v Nemčiji (Muenchen), zdaj pa so storili naslednji odločilni korak.

Emil Frey bo pomagal s svojo mrežo

Da bi si prihranili mučno in dolgotrajno snovanje mreže, so sklenili partnerstvo z največjim evropskim 'multibrand' trgovcem, ki je dobro znan tudi v Sloveniji. Gre za podjetje Emil Frey, preko katerega bodo prodajali dve znamki. In sicer bolj premijsko naravnano ime Wey in znamko Ora, ki predstavlja nekakšno mladostno, cenovno ugodno ime znotraj skupine.

Emil Frey sicer zastopa in prodaja kar 12 znamk v Sloveniji, v Evropi pa so dejavni v številnih državah v EU in to s praktično vsemi znamkami (28 proizvajalcev), pa tudi v naših sosednjih državah nekdanje skupne države. Po podatkih strani Automotive News so lani v skupini prodali kar 555 000 novih in rabljenih vozil preko svojih 680 prodajnih mest v Evropi.

Kdaj v Sloveniji?

To seveda prav lahko pomeni, da se bosta obe novi znamki v doglednem času znašli tudi v Sloveniji, kjer ima skupina Emil Frey dobro razpredeno mrežo poslovalnic. Odgovora na to sicer še nismo prejeli, jasno pa je, da bo najprej na vrsti Nemčija in sicer že letos jeseni z modeloma Ora Funky Cat in priključnim hibridom Wey Coffee 01.

Sicer pa Great Wall ne bo prva kitajska znamka, saj bi naj že jeseni, kot smo napovedovali, začela organizirano prodajo in delo v Sloveniji tudi znamka MG Motors (preko uvoznika Grand Automotive, več o tem tukaj), ki spada v skupino BYD. Zagotovo pa obe skupini s svojimi znamkami nista zadnji, saj na vstop v Evropo čaka še nekaj pri nas manj znanih kitajskih imen (XPeng, Nio, ...).