Še ni dovolj? Nizozemski pravnik zahteva nove okoljske zaostritve!

Izpusti novih vozil v Evropski Uniji bi se morali po njegovem mnenju znižati še precej bolj, kot to predvidevajo sedanji cilji.

Še ni dovolj? Nizozemski pravnik zahteva nove okoljske zaostritve! (foto: Profimedia) Profimedia
14. 1. 2022

Avtomobilski proizvajalci so v zadnjih letih podvrženi vse strožjim zahtevam okoljevarstvenikov po čim hitrejšem in čim večjem zmanjšanju škodljivih izpušnih plinov avtomobilov z notranjim zgorevanjem. Leta 2019 je bilo tako sprejeto zmanjšanje za 35 odstotkov, lansko leto že za 55 odstotkov do leta 2030, pri čemer pa bi morali proizvajalci proizvodnjo avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem ukiniti do leta 2035.

Preberite še: Uradno: Stellantis nepričakovano ukinja TE priljubljene modele!

A očitno tudi zadnji ukrepi po mnenju nekaterih še vedno niso dovolj za dosego cilja, preprečevanje prekomernega onesnaževanja in segrevanja ozračja. Po poročanju ameriškega Bloomberga naj bi nizozemski pravnik Jan Huitema, ki vodi reformo zmanjševanja  izpustov v Evropskem parlamentu državam članicam EU predlagal, da do leta 2030 uvedejo 75-odstotno zmanjšanje izpustov CO2, ob tem pričakuje, da bodo proizvajalci ukrepali še hitreje.

Nasprotnikov ne manjka

Huitema je ob tem dejal, da s svojimi zahtevami ne spodbuja k zmanjševanju mobilnosti, pač pa k čisti mobilnosti. Ob tem verjame, da bi morali avtomobili postati povsem okoljsko nevtralni, kar pomeni, da v zrak ne bi spuščali škodljivih snovi. Evropska Unija sicer popolno klimatsko nevtralnost v državah članicah načrtuje do leta 2050.

Povsem razumljivo pa je, da je ideja Huiteme naletela tudi na negativen odziv znotraj parlamentarnih krogov. Poslanec Evropske ljudske stranke. Jens Gieske je tako že izrazil mnenje, da ukinitev motorjev z notranjim zgorevanjem do leta 2035 enostavno ni izvedljiva, prisiljeno zaostrovanje vmesnih ciljev pa bo situacijo tako le še poslabšalo. Mnenju Gieskeja se sicer pridružujejo tudi predstavniki številnih evropskih držav iz njenega vzhodnega dela, kjer je infrastruktura za elektromobilnost manj razvita, izpolnjevanje opredlaganih okoljskih ciljev pa tako še težje.

Preberite še: Raziskava: avtomobili so čistejši kot kadarkoli prej. Tu so rezultati!