Sprva bo sodelovanje obeh strani omejeno na Kitajsko in Južno Korejo. Ali to pomeni novo ohlajanje odnosov z Nissanom?
Velike odločitve avtomobilskih proizvajalcev včasih prinesejo pomembne spremembe, ki se kažejo tudi na dolgi rok, vendar pa se hkrati s prihodom nove oblasti vse lahko spremeni že čez noč. Tako so recimo pred letom dni in nekaj meseci, natančneje aprila lani pri Renaultu napovedali, da se poslavljajo iz kitajskega trga. A očitno odhod ni bil ravno dolg, saj je novi generalni direktor znamke, Luca De Meo, ki je vodenje prevzel julija lani, napovedal nove načrte za vzhodnoazijske trge.
V današnji objavi za javnost so namreč pri Renaultu objavili sporočilo o podpisu sporazuma o sodelovanju s kitajskim holdingom Geely, s katerim bodo svoj načrt Renaulution iz Evrope razširili tudi na Kitajsko in v Južno Korejo. Omenjeni podjetji sta sicer posredno že povezani, saj je Geely delni lastnik koncerna Daimler in posledično znamke Mercedes-Benz, s katero Renault sodeluje na področju proizvodnje električnih in lahkih gospodarskih vozil v Evropi.
Renault, ki velja za največjo francosko avtomobilsko znamko in Geely, ki velja za največje kitajsko avtomobilsko podjetje sta tako za vsakega izmed obeh trgov pripravila ločeno strategijo. Na kitajskem bosta tako obe podjetji skupaj razvijali hibridne avtomobile, ki bodo temeljili na Geely-jevi tehnologiji, a jih bodo nato prodajali pod blagovno znamko Renault. Ob tem je razumljivo, da bo Geely v svojih tovarnah poskrbel za proizvodnjo, pri Renaultu pa bodo poskrbeli za prepoznavnost znamke in pa podporo ter stik s kupci.
Pri Nissanu zaenkrat še ne vedo ničesar
V Južni Koreji je načrt sodelovanja nekoliko drugačen Renault je namreč na tamkajšnjem trgu nekoliko bolj prisoten po zaslugi znamke Renaulot-Samsung Motors, nova vozila, ki jih bosta obe podjetji namenili tamkajšnjemu trgu pa bodo temeljila na platformi znamke Lynk&Co., ki velja za eno najhitreje rastočih in vse bolj prodira tudi v Evropo. Omenjena platforma je sicer nastala leta 2019, pri njenem razvoju pa so imeli prsti posredi tudi Mercedesovi inženirji. Ob tem pri Renaultu ne izključujejo morebitnega poglobljenega sodelovanja tudi na drugih področjih in novih trgih.
Po poročanju tiskovne agencije Reuters naj bi nad omenjenim projektom bedeli pri Geely-ju, medtem, ko bo vloga Renaulta nekoliko manjša in bolj 'predstavniška'. Ob tem se zdi, da se bo Renault prelevil v konkurenta Nissanu, kateremu je sicer lani po odhodu s Kitajske prepustil vodenje podjetja Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC). Nenazadnje naj o morebitnem sodelovanju Renaulta in Geelyja pri Nissanu neuradno ne bi bili obveščeni, priznavajo pa, da bi lahko, v kolikor bodo 'povabljeni' v novo povezavo, od nje imeli veliko korist tudi sami.
Tekst: Nataša Novak Klemenčič