Sektorsko merjenje hitrosti: ali ga bomo sploh dobili?

Po najbolj optimističnih pričakovanjih bi ga lahko začeli uporabljati letos poleti, vsaj dve leti po napovedani uvedbi.

Sektorsko merjenje hitrosti: ali ga bomo sploh dobili? (foto: Profimedia) Profimedia
21. 1. 2020

Sistem sektorskega merjenja hitrosti na slovenskih avtocestah je projekt, ki so se ga Dars, policija in ministrstvo za infrastrukturo resneje lotili leta 2017. Takrat je bil odstranjen tudi okvarjen, sicer zgolj izposojen sistem v lasti britanskega podjetja 3M, ki je meril hitrost med predoroma Trojane in Podmilj. Obljubljeno je bilo, da bo takšen sistem ponovno vzpostavljen do junija 2018 na skupno sedmih novih lokacijah. A do tega ni prišlo. Kje se je torej zataknilo in kdaj bo sistem zaživel v Sloveniji?

Kot kaže vsaj še nekaj časa ne. Razlog za neuresničen načrt je bil propad dogovora med ministrstvoma za pravosodje in infrastrukturo pri usklajevanju zakonodaje na omenjenem področju, zaradi česar bi bili postopki izdajanja kazni poenostavljeni. In čeprav od tega mineva že dve leti, uvedba novih sistemov za merjenje hitrosti pa bi nenazadnje pomenila tudi manj dela za podhranjen policijski kader, sektorskega merjenja hitrosti na avtocesti še vedno nimamo.

Kot so nam povedali na Darsu, namreč še vedno čakajo na policijo, da potrdi pripravljenost za prevzem sistema. Takrat bodo pripravili tudi nov načrt postavitve in morebiti izbrali nove lokacije za postavitev sistemov. Vrednost projekta na Darsu ocenjujejo na milijon evrov. Investicija bi ob predpostavki, da bi bila plačana le dobra polovica vseh kazni v skupnem znesku 500.000 evrov, poplačana v približno dveh letih.

Čeprav se na prvi pogled zdi, da je krivda za to, da sistem še ni bil prevzet pri policiji, tam iz službe za stike z javnostjo sporočajo, da so ministrstvu za infrastrukturo vendarle že posredovali predloge za spremembe Zakona o pravilih cestnega prometa in Zakona o prekrških, s čimer bi sistem tudi v praksi lahko normalno deloval.

A stvari se vendarle premikajo tudi na tem področju. Kot so nam sporočili s pristojnega ministrstva, namreč trenutno tečejo končna usklajevanja s Službo vlade RS za zakonodajo in ministrstvom za pravosodje, na podlagi katerih bo predvidoma februarja pripravljen predlog novele Zakona o pravilih cestnega prometa in posredovan vladi v sprejem. V kolikor bi bile spremembe sprejete brez zapletov, lahko uvedbo stacionarnih radarjev pričakujemo še letos.

Sektorsko oziroma sekcijsko merjenje hitrosti je sicer ukrep, ki ga od leta 2018 uradno podpira tudi Evropska zveza za prometno varnost, saj za razliko od številnih podobnih sistemov za nadzor hitrosti deluje bolj ali manj ves čas, hkrati pa se ponaša tudi z odličnimi rezultati. Statistika namreč kaže, da najvišjo dovoljeno hitrost na odsekih, na katerih se izvajajo tovrstni ukrepi, prekorači le nekaj odstotkov voznikov ali manj, hkrati pa se za skoraj polovico zmanjša število resnih poškodb udeležencev v prometnih nesrečah.

Preberite še:

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri