Skoraj tako dolgo, kot obstaja Škoda, obstaja tudi njihova želja po dokazovanju na podrčju avtombilskega športa, posebaj še relija. In v več kot sto letih ima Češka znamka kaj pokazati! Zdaj so jim zaupali posebno nalogo ...
Trenutno ima Škoda v svoji ponudbi le en električno gnani model. Enyaq je na voljo v številnih izvedbah, tudi kot najbolj športni model RS. Seveda pa bodo Čehi svojo ponudbo električno gnanih modelov dokaj hitro izpopolnili - prihajata namreč Elroq (kot nekakšen električni 'brat' Karoqa) in drugo leto še najmanjši Epiq. Pa to seveda še ni vse ...
Zdaj se k elektriki ozirojo tudi v Škoda Motorsportu
V luči elektirfikacije so novo nalogo dobili tudi v delavnici Škoda Motorsport. Zasnovali so namreč koncept Škoda Enyaq RS Race, s katerim bodo poskušali vnesti dirkaški DNK in seveda vso napredno tehnično znanje iz bogate zgodovine tudi v druge modele, hkrati pa dokazali Škodino prizadevanje za tranostni razvoj tudi v motošportu. Ta koncept ponuja tudi vpogled v to, kako lahko tehnologija iz motošporta pomaga pospešiti premik k dinamični in trajnostni avtomobilski prihodnosti. Služi tudi kot idealna platforma za razvoj in testiranje najsodobnejših električnih tehnologij za prihodnost.
Koncept, ki je nastajal pod 'peresom' oblikovalca Daniela Petra, namreč ne bo ostal samo na papirju, ampak bodo izdelali tudi vozni model, ki bo seveda temeljil na tehnologiji modela Enyaq RS. Seveda bo nižji, širši in aerodinamično agresivno oblikovan, podobno načelom dirkalnika Fabia RS Rally2 iz relija. Tak koncept je že razburil številne ljubitelje avtomobilskega športa, ki v njem vidijo več smeri razvoja in udejstvovanja v športu ...
Pri Škodi imajo izkušnje z elektirčnimi dirkalniki
Pri Škodi seveda radi poudarijo sodelovanje z zdaj že 'pokojnim' projektom električno gnanega reli dirkalnika RE-X1 Kreisel (avstrijsko podjetje, ki je sodelovoalo tudi pri hibridnem pogonu v WRC), ki je baziral na Fabii Rally2. To je bil nacionalno homologiran dirkalnik za reli (več o tem zanimivem projektu na tej povezavi), ki ga je leta 2021 vozil serijski avstrijki prvak Raimund Baumschlager v avstrijskem prvenstvu in z njim dosegal zelo spodobne rezultate.
Ne glede na vse poskuse baterijska tehnologija še ne dovoljuje konkurenčnih reli dirkalnikov, zato pa lahko tak pojekt nakazuje željo Škode po vstopu v svetovno prvenstvo v relikrosu (World RX), ki je zadnji dve leti že povsem elektrificirano prvenstvo z unificiranimi pogonskimi sklopi (ki jih - uganite - izeluje Kreisel).
Preberite še: