Po nekaj letih napredka na tem področju policija znova opaža velik upad uporabe varnostnega pasu.
Slovenske ceste so v lanskem letu terjale najmanjše število smrtnih žrtev doslej, le nekaj več kot 70. Gre za zelo vzpodbuden podatek, ki pa ga je v precejšnji meri mogoče pripisati zaprtju države zaradi izbruha novega korona virusa in posledično redkejšemu prometu. Letos situacija, to je jasno že sedaj, ne bo niti pod razno takšna. Število smrtnih žrtev je namreč že sedaj precej večje od lanskega, razlog za to pa ni zgolj večja količina vozil na cestah.
Kot ugotavljajo na Agenciji za varnost prometa in pri policiji gre namreč razlog za slabe rezultate iskati pri upadu uporabe varnostnih pasov. Ta se je v zadnjih letih vztrajno povečevala, v letošnjem letu pa so policisti pri preiskavi prometnih nesreč znova zaznali številne primere neuporabe varnostnih pasov.
Preberite še: Zgodovina: 30 let samostojne Slovenije tudi v prometu - Na vsaj še enkrat toliko!
Med vozniki, ki so umrli v prometnih nesrečah letos je bilo namreč z varnostnim pasom pripetih le 52 odstotkov posameznikov, kar je 17 odstotkov manj kot v lanskem letu. Med 25 vozniki, ki so življenje izgubili v prometni nesreči jih je bilo tako z varnostnim pasom pripetih le 13. Koliko preostalim bi varnostni pas rešil življenje je sicer težko oceniti, zagotovo pa vsaj nekaterim.
Obvezno že 15 let!
Še slabša je slika na področju pripetosti potnikov, ki so v prometnih nesrečah izgubili življenje. Z varnostnim pasom je bilo namreč pripetih le 45 odstotkov žrtev, kar je kar 32 odstotkov manj, kot v enakem obdobju lanskega leta. Na slovenskih cestah je sicer do konca oktobra v avtomobilih umrlo 11 potnikov, kar pa je 20 odstotkov več, kot v enakem obdobju lani.
Ali bodo pri policiji in na AVP v luči teh podatkov pripravili dodatne preventivne akcije zaenkrat še ne razkrivajo. Sicer pa je uporaba varnostnega pasu v vseh vozilih znotraj Evropske Unije obvezna že vse od leta 2006. Neuporaba varnostnega pasu namreč velja za drugi najpogostejši vzrok smrti na evropskih cestah, tik za preveliko hitrostjo in pred alkoholom.
Preberite še: Od danes naprej veljajo novi prometni zakoni, to so vse novosti
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj