Po skoraj treh mesecih trajajočem izboru je v finalu Škoda Octavia premagala svojega bratranca VW Golfa – vendar le za las. Izbor so v marsičem oblikovali pandemija in ukrepi NIJZ.
V letošnjem izboru ste pet finalistov izbrali bralci, gledalci in poslušalci med 18 modeli in ta peterica se je v finalu – lahko ste si ga ogledali v posebni oddaji na TV SLO – potegovala za tako želen naslov slovenskega avtomobila leta. Končno besedo so imeli potem kot vedno specializirani novinarji vseh medijev, ki so sodelovali v izboru (Avto magazin, Motorevija, Delo in Slovenske novice, EVO magazin, Dnevnik z Nedeljskim, Val 202 in Avtomobilnost, portal Siol, Komotar minuta).
Rezultati so zdaj znani – Škoda se spet veseli naslova z novo generacijo Octavie. Pred tem je Škoda osvojila to prestižno lovoriko dvakrat – enkrat je to uspelo Fabii (2015) in enkrat Octavii (2014).
Ne glede na dejstvo, da smo že na začetku izbora vedeli, kako težka bo izvedba zaradi pandemije koronavirusa, se je žirija odločila vztrajati in ga izpeljati. Kar je bilo še oktobra videti verjetno, je novembra in decembra postalo na meji verjetnega. Tudi zaključna oddaja in žrebanje sta morala potekati v studiu TV Slovenija potekati pod posebnimi pogoji, kar je še dodatno otežilo izvedbo finalne oddaje.
Tudi letos je izbor pritegnil precej pozornosti, četudi sklepamo zgolj po prispelih glasovnicah, ki pa s pretežno digitalno obliko jasno nakazujejo trend. Na zgoraj omenjena uredništva je namreč prispelo skoraj 25.300 glasovnic. Med prispelimi smo izžrebali tri nagrajence, ki so dobili lepe nagrade (več v okvirčku) naših pokroviteljev.
Pet finalistov je torej prišlo v veliki finale in glede na tekmece je že to lep uspeh. Največ glasov (šest) je po pravilih izbora v finale prinesla prav Škoda Octavia – in kot se je izkazalo kasneje, je morda prav prvi del izbora prinesel četrti generaciji tega modela prednost, ki jo je potrebovala za naslov. Seveda je bilo jasno, da bo visoko tudi Volkswagen Golf, saj je v 29. letni zgodovini izbora naslov osvojil kar štirikrat. In potem še trije križanci – druga in veliko bolj dodelana generacija Peugeotovega najmanjšega križanca 2008, novi Renaultov Captur, ki je že dokazal, da zna prepričati Slovence, in presenečenje, novi Hyundaijev Tucson, ki se je za las uvrstil v finale, saj je prišel na trg tik pred koncem leta.
Uredništva oziroma novinarji znotraj posameznih uredništev so potem glasovali po smernicah, ki jih morajo upoštevati pri glasovanju, seveda pa lahko in celo morajo v tem delu dovoliti subjektivno interpretacijo določenih meril. To je seveda nujno in logično, saj vendarle gre za izbor precejšnjega števila strokovnjakov, ne za suhoparno seštevanje kilogramov in milimetrov. Seštevek točk pa na koncu vendarle pokaže, kateri model je v vseh kategorijah v povprečju zbral dovolj točk in tako najbolj prepričal vsa uredništva.
Glaso-valci | Avto magazin | Delo/ Slovenske novice | Dnevnik/ Nedeljski | EVO | Komotar Minuta | Moto revija | Val 202/ Avto-mobilnost | Siol | Večer | T | |
Škoda Octavia | 6 | 6 | 6 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 41 |
VW Golf | 4 | 3 | 4 | 3 | 6 | 4 | 4 | 6 | 2 | 3 | 39 |
Peugeot 2008 | 3 | 1 | 1 | 6 | 4 | 2 | 2 | 2 | 6 | 6 | 33 |
Hyundai Tucson | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 6 | 6 | 3 | 3 | 4 | 32 |
Renault Captur | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 15 |
Hitro se je pokazalo, da je Škoda Octavia visoko na listi večine uredništev, toda bolj ko se je glasovanje bližalo koncu, tem bolj je bilo jasno, da je Golf s svojim tradicionalno umerjenim pristopom še kako blizu svojemu petemu naslovu. Za tretje mesto sta se ravno tako izenačeno bojevala 2008 in Hyundai, ki je presenečenje zato, ker se mu je v vseh teh letih, kar izbor poteka, s svojimi modeli le dvakrat uspelo uvrstiti v finalni del, naslova pa še ni osvojil – edina znamka med tokratnimi finalisti! Samo za primerjavo, Volkswagnu je to uspelo že devetkrat.
No, bolj ko je šlo glasovanje proti koncu, tem bolj je postajalo jasno, da sta si koncernska bratranca zelo blizu. Ob koncu je Octavia osvojila naslov z le dvema točkama prednosti pred Golfom, tako lahko mirno rečemo, da je točkovna prednost, ki jo je Octavia prinesla v finalni del, na koncu odločila o letošnjem naslovu.
Tudi Peugeot 2008 je v zadnjih metrih finala stopila na stopničke, pa še to le za pičlo eno točko, tako da je Tucson ostal četrti, na peto mesto pa se je uvrstil Captur. Če ste morebiti pozabili – lani je prepričljivo slavil Renaultov Clio, ki bo zdaj predal naslov in prehodno stekleno lovoriko češkemu predstavniku. Za eno leto.
Kako smo glasovali v uredništvu Avto magazina?
1. Škoda Octavia
2. Hyundai Tucson
3. Volkswagen Golf
4. Renault Captur
5. Peugeot 2008
Preberite še:
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj