So lahko tudi majhni avtomobili s klasičnimi motorji okolju prijazni? Green NCAP odgovarja

Opravili so primerjavo treh različnih pogonskih sklopov - bencinskega, dizelskega in blagohibridnega - ter prišli do zanimivih rezultatov.

So lahko tudi majhni avtomobili s klasičnimi motorji okolju prijazni? Green NCAP odgovarja (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
1. 10. 2021

Majhni avtomobili so, ironično, v zadnjem času na precejšnjem udaru z vidika okoljevarstvenikov in njihovih zahtev, saj so enostavno, majhnim pogonskim sklopom navkljub, med večjimi onesnaževalci okolja. Tovrstne avtomobile namreč večinoma poganjajo neelektrificirani pogonski motorji, saj bi elektrifikacija avtomobilov, pri katerih morajo biti stroški izdelave čim nižji, veliko predraga.

A očitno so lahko tudi majhni mestni avtomobili še vedno precej do okolja prijazni. Pri organizaciji Green NCAP so namreč tokrat pod drobnogled vzeli tri predstavnike segmenta B, pri čemer pa je imel izmed trojice le eden elektrificiran pogonski sklop, pa še ta je bil zgolj blagi hibrid.

Na tokratnem testiranju so se tako znašli Mazda 2 z 1,5-litrskim Skyactiv-G atmosferskim motorjem z močjo 55 kilovatov oziroma 75 'konjev', Ford Puma z litrskim trivalnikom moči 92 kilovatov (125 'konjev'), ki deluje po principu blagega hibrida ter DS 3 Crossback z 1,5-litrskim dizelskim motorjem moči 96 kilovatov ali 130 'konjev'. Omenjeni avtomobil je bil sicer tudi edini opremljen s samodejnim menjalnikom.

Kot se je izkazalo na testu, so tudi tovrstni avtomobili še vedno precej čisti, še posebej če govorimo o klasičnih predstavnikih segmenta in ne o križancih. Najboljši rezultat je namreč dosegla Mazda 2 s sicer največjim (a najšibkejšim) motorjem, ki je osvojila tri zvezdice in pol. Še posebej se je ob tem izkazala z indeksom energetske učinkovitosti, kjer je dobila oceno 6,9, pri čemer pa komisarji organizacije dodajajo, da bi mali avtomobil lahko dosegel še boljši rezultat, če bi bil opremljen s filtrom trdih delcev, ki tudi pri bencinskih avtomobilih zaradi vse revnejših mešanic goriva in zraka postajajo standard.

Na drugo mesto se je uvrstila Ford Puma, kot rečeno edini (blagi) hibrid na testu, ki je osvojila pol zvezdice manj. Tudi najmanjši Fordov križanec se je najbolj izkazal v segmentu energetske učinkovitosti, kjer je dobil oceno 6,4, boljšo skupno oceno pa mu je preprečil slab rezultat v kategoriji indeks čistega zraka, kjer je dobil oceno zgolj 4,8. Razlog za to so visoke ravni amoniaka v izpustih. Gre za enega izmed toplogrednih plinov, ki mu avtomobilska industrija posveča manj pozornosti.

Primerjava ki dokazuje že sluteno

Sicer pa je bila energetska učinkovitost najsvetlejša točka tudi pri DS 3 Crossback, saj je prestižni križanec na omenjenem področju osvojil 5,8 točk, žal pa so le štiri točke v kategoriji indeks čistosti zraka in 3,3 točke v kategoriji izpustov toplogrednih plinov zaradi visokih ravni didušikovih oksidov pomenile, da dobi le dve zvezdici in pol. Zanimivo, njegov koncernski brat Peugeot 208 je z enakim motorjem in ročnim menjalnikom osvojil tri zvezdice opazno boljši pa je bil v prav vseh kategorijah tudi pri izpustih toplogrednih plinov, kjer je osvojil 4,5 točke.

To pa nenazadnje še enkrat več dokazuje, da so križanci do okolja še vedno opazno manj 'prijazni' kot klasične kombilimuzine.

»Tokratni testi dokazujejo, da so lahko sodobni motorji z notranjim zgorevanjem še vedno precej čisti. Testi Green NCAP bodo, vsaj tako upamo, spodbudili proizvajalce, da se še naprej trudijo dosegati najboljše preizkuse nadzora izpustov ter uporabljati vsa orodja, ki so jim na voljo. Tako je na primer potrebno več poudarka nameniti nadzoru izpusta amoniaka. Svoje k čistejšim izpustom dokazano pripomorejo tudi filtri trdih delcev, kar se kaže na primeru Mazde2. Vseeno pa čestitke Mazdi za odlično predstavo, še posebej na področju porabe goriva,« je dejal Aleksandar Damyanov iz organizacije Green NCAP.

Preberite še: