Povratnik v Le Mans razkril svoj dirkalnik do zadnjega vijaka

Po deloma razkiti zunanji podobi sedaj predstavljeno še drobovje dirkalnika.

Povratnik v Le Mans razkril svoj dirkalnik do zadnjega vijaka (foto: Peugeot) Peugeot
15. 12. 2020

Avtomobilski proizvajalci in dirkaška moštva le redko razkrivajo skrivnosti in rešitve, ki so jih uporabili pri snovanju nove generacije dirkalnikov. Včasih pa se nam vseeno nasmehni sreča in dobimo vpogled tudi v samo drobovje vozil, za katere upravičeno lahko trdimo da predstavljajo višek tehnologije, ki bo v serijskih avtomobilih na voljo šele v prihodnjih letih. Za popolno razkritje svojega dirkalnika, ki je pravzaprav še v fazi razvoja so se sedaj odločili pri Peugeotu.

Leta 2022 bo FIA v svetovnem prvenstvu vztrajnostnih dirk uvedla nov razred hibridnih dirkalnikov, poimenovan LMH ( Le Mans Hybrid), s katerim so ponovno vzbudili zanimanje za dirkanje v Le Mansu pri številnih avtomobilskih znamkah, tudi Peugeotu, ki je tam z modelom 908 slavil pred več kot desetletjem. Tam bodo nastopili z dirkalnikom Hybrid4, ki ga razvijajo skupaj z dobaviteljem maziv za svoja vozila, podjetjem Total.

Za pogon novega športnika bo skrbela kombinacija motorja z notranjim izgorevanjem in pa elektromotorja. Prvi bo postavljen vzdolžno in nameščen na sredino zadnjega dela, med zadnjo osjo ter voznikovim sedežem. Čeprav gre za relativno majhen pogonski stroj s kapaciteto 2,6 litra, pa mu bosta dve turbo puhali pomagali do 500 kilovatov oziroma kar 680 'konjev' moči. Za prenos moči na sprednji kolesni par bo nato skrbel elektronsko podprt menjalnik.

Elektromotor bo medtem postavljen na sprednji del vozila in bo tako zagotavljal pogon sprednjim kolesom, kamor se bo prenašalo do 200 kilovatov moči, odvisno od nastavitev. Baterija, ki bo ta elektromotor napajala bo medtem postavljena na edino prosto mesto, ki še ostane v dirkalniku, med bencinski motor in pa neposredno za voznikovim hrbtom. Kakšna bo njena kapaciteta sicer ni znano, zato pa so pri Peugeotu razkrili, da bo imela 900 voltov napetosti.

Prav baterija je sicer po besedah Peugeota eden izmed ključnih elementov novega dirkalnika. Izdelana je bila v sodelovanju s podjetjem Saft, shranjena pa bo v posebnem ohišju iz ogljikovih vlaken, ki bo hkrati del karoserije vozila  in pod rezervoarjem za gorivo. Hkrati naj bio na 24-urni dirki ponujal najboljši kompromis med vzdržljivostjo in zmogljivostjo. Izdelovali jih bodo v povsem novi delavnici Peugeot Sport nedaleč strani od Pariza.

Preberite še: