Svetovna premiera: Škoda Scala postavlja nove standarde v nižjem srednjem razredu

Pri Škodi pravijo, da gre za najudobnejši, hkrati pa najvarnejši avtomobil med konkurenti nižjega srednjega razreda.

Predzadnji dan avgusta letos je Škoda predstavila skice novega avtomobila, takrat poimenovanega še s konceptnim imenom Vision RS. Čeprav se o njem kar nekaj časa ni vedelo skorajda nič, je bilo hitro jasno, da gre za naslednika modela Rapid Spaceback. Razkrivanje novih podrobnosti je nato potekalo precej hitro – med drugim smo v tem času izvedeli, da se Rapid poslavlja, mesto pa odstopa imenu Scala – in danes, le dobre tri mesece po prvih skicah, smo lahko v Tel Avivu v živo videli novo Scalo kot serijski avtomobil.

Njen razvoj so začeli že pred tremi leti, avtomobil pa je podobnosti s predhodnikom navkljub narejen popolnoma na novo in na osnovi platforme MQB. Z njim so nato v preteklih mesecih prevozili več kot dva milijona testnih kilometrov, preden je bil pripravljen za proizvodnjo.

Nov avtomobil nakazuje oblikovalske smernice, ki bodo zaznamovale tudi prihajajoče modele te češke znamke. Tako je Scala tudi prva Škoda, ki bo na zadnjih vratih namesto logotipa nosila napis 'Škoda'. Nov dizajn po besedah ustvarjalcev hkrati prinaša nekoliko bolj prestižen videz tako zunanjosti kakor notranjosti, ki ji dominirajo številni okrasni elementi, med 6,5- in 9,2-palčni zaslon informativno-razvedrilne naprave, na voljo pa so tudi povsem digitalni merilniki, ki po velikosti spadajo v vrh razreda. Tako sprednje kot zadnje luči so tudi pri osnovni različici vsaj delno v LED-tehnologiji (spredaj pozicijske in kratke, zadaj zavorne), seveda pa si je mogoče omisliti tudi žarometa s polno LED-tehnologijo.

Digitalna in povezana

Velik del pozornosti so poleg udobja pri Škodi ob snovanju Scale namenili varnosti ter naprednim tehnologijam. V kabini bo tako potnike ob trku ščitilo devet varnostnih blazin, prvič v tem avtomobilskem razredu tudi v zadnjih vratih. Radarski tempomat zdaj deluje vse do do 200 kilometrov na uro in zna avto tudi popolnoma ustaviti, po zaslugi vgrajene kartice eSIM pa je avtomobil stalno povezan s svetovnim spletom. To pomeni tudi, da bo posodobitve programske opreme dobila prek te povezave (posodobitve OTA) in zanje ne bo več treba obiskovati servisa. Seveda je bogat nabor ostalih varnostnih in asistenčnih sistemov: Scala ima skoraj vse, kar si je v tem razredu mogoče zamisliti.

4,36 metra dolga Scala je trenutno tudi razredni rekorder pri velikosti prtljažnika, tega je že v osnovi za kar 467 litrov (za primerjavo: večina konkurence ne doseže niti številke 400), zadnja klop ima dovolj prostora za kolena.

Škoda Scala bo ob prihodu na trg (predvidoma v prvi polovici leta 2019) na voljo s štirimi pogonskimi sklopi, tremi bencinskimi motorji in enim dizlom. Prvi trije bodo na voljo s prostornino enega oziroma 1,5 litra, dizelske barve pa bo zastopal agregat s prostornino 1,6 litra. Razpon moči bo znašal med 95 in 150 'konji' (70–110 kilovatov), v isti sapi pa pri Škodi dodajajo, da bo proti koncu leta 2019 v ponudbo prišel še trivaljni litrski motor G-TEC z močjo 66 kilovatov (90 'konjev'), za pogon katerega bo skrbel stisnjen zemeljski plin.

V Slovenijo Scala najverjetneje prihaja marca prihodnje leto, zato cene še niso znane – je pa mogoče pričakovati, da bo seveda nekoliko dražja od Rapida, ki ga nadomešča (vendarle gre za večji, močno digitaliziran, bolje opremljen in asistenčnih sistemov poln avto), a hkrati tudi nekaj cenejša od Golfa. Skratka, Scala namesto Rapida Spaceback pomeni prehod od avtomobila, ki je bil nekoliko pod nižjim srednjim razredom (ali pa predstavnik nizkocenovnega dela tega razreda) k avtomobilu, ki je tipičen (ali celo merilo) tega razreda, to pa se seveda pozna tudi pri ceni. Hkrati to pomeni tudi, da se bo prihajajoča (proti koncu 2019) Octavia, ki je do zdaj konkurirala Golfu, pomaknila višje po lestvici in bo bližje Passatu kot Golfu.

Ob razkritju Scale je Škodin šef Bernhard Maier še enkrat poudaril, da produktna ofenziva, ki jo predstavlja tudi nova Scala, pomeni 20 novih modelov do leta 2025 – in 9 med med njimi bo čisto električnih, hkrati pa načrtujejo, da bodo do tega leta prodajo dvignili na dva milijona Škod letno. Prvi od teh modelov so poleg Scale še mali križanec Kosmiq (oba bosta uradno predstavljena na ženevskem avtosalonu), seveda že omenjena nova Octavia ter Škodin prvi električni avto, ki ga napoveduje 3 milijone evrov vredni konceptni Vision E, ki je bil pred kratkim na ogled tudi v Ljubljanskem Škodinem salonu.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?