To so proizvajalci, ki naj bi v prihodnjih letih izdelali preveč avtomobilov. Številke naj bi bile več kot 100 odstotkov previsoke

Številke temeljijo na podatku, koliko CO2 še lahko izpustimo v zrak, da se temperatura ne bo dvignila za več kot 1,5 stopinje Celzija.

To so proizvajalci, ki naj bi v prihodnjih letih izdelali preveč avtomobilov. Številke naj bi bile več kot 100 odstotkov previsoke (foto: Profimedia) Profimedia
14. 11. 2022

Nedavno je Evropska unija potrdila predloge načrtov uvedbe norm Euro7, kakor tudi zadnjo verzijo načrta Fit for 55 na področju avtomobilizma, s katerima namerava poskrbeti za zmanjšanje izpustov CO2 na področju transporta. Kako velik problem naj bi predstavljali termični motorji oziroma z njimi opremljeni avtomobili, so sedaj v raziskavi, izdelani skupaj z organizacijo Greenpeace in Univerzo za aplikativne znanosti v industriji v nemškem mestu Bergisch Gladbach, pripravili na Univerzi za tehnološke sisteme v Sydneyju.

Preberite še: Prihaja Euro7: takšne so zahteve EU in odzivi proizvajalcev

V raziskavi so se osredotočili na količino izdelanih avtomobilov med največjimi avtomobilskimi proizvajalci na svetu in količino vozil, opremljenih s termičnimi motorji, ki jih izdelajo. Ugotovili so namreč, da bi na svetu, če bi želeli dvig temperature znotraj 1,5 stopinje Celzija, lahko izdelali le še kakšnih 315 milijonov avtomobilov s pogonom na bencin oziroma dizelsko gorivo. A ta številka naj bi bila očitno še precej višja.

Po njihovih ocenah naj bi avtomobilski proizvajalci v prihodnjih letih izdelali med 645 in 778 milijonov novih avtomobilov, opremljenih s termičnimi motorji. Največji presežek, 63 milijonov vozil več od vzdržnega, naj bi izdelali pri Toyoti, nato pa sledita Volkswagen in Hyundai s 43 oziroma 39 milijoni presežnih vozil. Avtorji raziskave so bili najbolj kritični prav do Toyote, ki proda največ hibridnih vozil v Avstraliji in je tako najmanj tehnološko omejena oziroma bi najlažje proizvajala elektrificirane avtomobile.

Sven Taske, eden izmed soavtorjev raziskave, je ob tem dejal, da bi bilo na svetu nujno prepovedati termične motorje do leta 2030, če bi šlo pa še prej. Opozoril je, da nekateri proizvajalci načrtujejo ukinitev termičnih motorjev že po letu 2025, med njimi Mercedes-Benz, Volvo in Audi.

Omenjena raziskava sicer ni namenila potrebne pozornosti sintetičnim gorivom, ki veljajo za možno, pa čeprav vsaj za zdaj še precej drago alternativo klasičnim fosilnim gorivom. O tem vse glasneje govorijo lastniki starodobnih vozil, ki bi na ta način preprečili elektrifikacijo svojih vozil, sintetika pa se vse pogosteje uporablja tudi v motošportu. K večji uporabi se je ne nazadnje zavezala tudi formula 1.

Kot pomemben dejavnik, ki pripomore k povečevanju izpustov CO2 v ozračje, so sicer v raziskavi izpostavili tudi križance. Tako kot drugod po svetu namreč tudi v Avstraliji vse bolj prevladujejo tovrstni avtomobili, za katere pa že dolgo velja, da so bistveno manj energetsko učinkoviti kot drugi tipi osebnih vozil.