Padec bo po pričakovanjih v aprilu še nekoliko večji. V Sloveniji stanje podpovprečno.
Pandemija koronavirusa je, kot je znano, po Evropi v marcu kot po tekočem traku zaprla avtomobilske tovarne in salone, situacija pa se šele zdaj in počasi začenja postavljati nazaj na svoje mesto. A škoda, ki jo je povzročil virus, bo velikanska, pri čemer se že začenjajo kazati prvi rezultati. Zveza evropskih avtomobilskih proizvajalcev ACEA je namreč objavila prodajne rezultate za pretekli mesec.
V vseh državah Evropske unije je bilo tako pretekli mesec prodanih 853,077 novih vozil, kar je 55,8 odstotka manj, kot v enakem obdobju lanskega leta. Razlog za to je seveda mogoče iskati v dejstvu, da je bila do sredine meseca bolj ali manj po celotni Evropi zaustavljena dobava in prodaja novih vozil. Tudi zato je pričakovati, da bodo rezultati v aprilu še nekoliko slabši.
Med trojico najbolje prodajanih znamk v Evropi jo je sicer najslabše odnesel koncern PSA, ki je zabeležil 66,9-odstoten upad prodaje, s 63,7-odstotnim padcem pa mu sledi Renault. Volkswagen je na drugi strani zabeležil 'le' 43,6-odstoten upad prodaje. Razloge za to gre iskati predvsem v dejstvu, da se je virus v Franciji – kjer so njegovo prisotnost zaznali 24. januarja, le tri dni pred Nemčijo – širil občutno hitreje kot v Nemčiji.
Prodaja v prvem četrtletju manjša za četrt
Zgornjo trditev sicer potrjujejo tudi rezultati prodaje v posameznih državah. Tako je razumljivo največji upad zabeležila Italija, kjer je virus začel svoj pohod. Tam je namreč prodaja avtomobilov upadla za kar 85,4 odstotke, v Franciji je bil upad 72,2-odstoten, medtem ko je Nemčija v marcu zabeležila 37,7-odstoten upad prodaje novih vozil. Upad prodaje novih vozil v prvem četrtletju letošnjega leta je tako 25,6-odstoten.
Kaj pa Slovenija? Pri nas je popolna karantena nastopila 17. marca, da pa bo do ukrepov dejansko prišlo, pa je bilo znano že mesec dni pred tem. Če je bilo tako marca lani prodanih 7.304 novih avtomobilov, je ta številka letos znašala le še 2.743, kar pomeni, da je naš trg zabeležil 62,4-odstoten padec prodaje. In glede na to, da bo prodaja novih vozil prepovedana vsaj do ponedeljka, 20. aprila, je pričakovati, da bo v aprilu rezultat še precej slabši.
Preberite še: