Tudi bencinski avtomobili so lahko čisti: zadnji testi so prinesli najbolj okolju prijaznega

Majhen avtomobil z majhnim motorjem je lahko primerljiv z večjim hibridom.

Tudi bencinski avtomobili so lahko čisti: zadnji testi so prinesli najbolj okolju prijaznega (foto: GreenNCAP) GreenNCAP
6. 10. 2022

Električni avtomobili so, če izvzamemo način pridelave električne energije (ki pogosto ni tako zelen, kot bi lahko bil) in vsaj nekoliko odmislimo izdelavo električnih baterij, brez dvoma najbolj okolju prijazni avtomobili na trgu. Med uporabo namreč ne proizvajajo izpustov, poleg tega ponujajo tudi dobre zmogljivosti, zaradi obilice moči in takojšnega navora so namreč marsikateremu vozniku sposobni na ustnicah izrisati nasmeh.

Preberite še: Dacia Spring zasijala, postala je najbolj okolju prijazen avtomobil

A pri testiranjih GeenNCAP pospeški in poskočnost ne štejejo prav veliko. Kljub temu se je Cupra Born, sicer šele tretji električni avtomobil na letošnjih preizkusih, s svojim športnim karakterjem in 170 kilovati moči uspel uvrstiti tik pod vrh lestvice najbolj okolju prijaznih avtomobilov ter tako dosegel oceno pet zvezdic.

Športna kombilimuzina, ki si osnovo deli s Volkswagnovim ID.4, se je namreč izkazala na vseh področjih, ki zadevajo skrb za zrak med delovanjem, še največjo kritiko pa si je prislužil pri porabi elektrike med laboratorijskim testom pri temperaturi minus sedem stopinj Celzija. Ta je namreč tedaj znašala kar 32 kilovatnih ur na 100 prevoženih kilometrov med vožnjo s hitrostjo od 80 do 130 kilometrov na uro, vključujoč številna agresivna pospeševanja.

A tudi bencinsko gnani avtomobili utegnejo biti še vedno relativno okolju prijazni, še posebej tisti z manjšimi motorji, pa četudi z le majhno pomočjo elektrike. Takšen je recimo Fiat 500 Hybrid. Navkljub oznaki gre namreč za blagega hibrida z minimalno kapaciteto baterije, ki pa v realnih pogojih vseeno ponuja povsem solidno porabo 5,2 litra bencina. Še največjo težavo mu povzročajo izpusti amoniaka in ogljikovega monoksida pri visokih obremenitvah, nekaj, kar bi pri Fiatu lahko rešili s filtrom trdih delcev. Kljub temu so mu komisarji namenili tri izmed petih zvezdic, ocena pa je primerljiva s Hondo HR-V, ki je recimo opremljena s klasičnim hibridom.

Še pol zvezdice nižjo oceno je na tokratnih testih dobila Seat Ibiza z litrskim bencinskim trivaljnikom in samodejnim menjalnikom. Ta se je izkazala z izredno nizkim deležem trdih delcev, izpuščenih v zrak, težave pa so se pojavile v bolj obremenjujočih okoliščinah, to je pri nižjih temperaturah in na avtocesti, saj so tedaj močno narasli izpusti CO2. Precej bolje se je na drugi strani izkazala pri izpustih metana in didušikovega oksida, tako imenovanega smejalnega plina (N2O), ki veljata za toplogredna plina.

Preberite tudi: Po napovedih tudi prve slike: takšna bo nova Katra!