29. marca 1974 si najbrž nihče ni mislil, da bo avto postal sinonim za nižji srednji razred.
Volkswagen ali ljudski avto je svojo pot začel že pred drugo svetovno vojno, pravi razcvet pa s pravo velikoserijsko proizvodnjo modela Type 1, bolje znanega kot ‘Hrošč’, doživel po njej.
A po treh desetletjih proizvodnje je bil vseeno čas za njegovo posodobitev, ali bolje rečeno zamenjavo, ki se je do danes izkazala za še precej bolj uspešno. Tako je 29. marca 1975 po več letih razvoja na cesto zapeljal nov avtomobil, Volkswagen Golf.
Prodaja legendarnega modela in predstavitve v avtomobilskih salonih so se sicer začele šele nekaj mesecev pozneje, julija 1974, prvi kupci pa so ga nato lahko v svoje garaže odpeljali v avgustu.
Na začetku je bil na voljo le v dvo- in štirivratni izvedbi ter z dvema bencinskima motorjema, 1,1-litrskim s 50 'konji' oziroma 37 kilovati moči ter 1,5-litrskim, prav tako bencinskim motorjem s 70 'konji' oziroma 51 kilovati moči.
Nov kupec skoraj vsakih 45 sekund
Tistega marčevskega dne nihče ni vedel, da bo ta kompaktni avtomobil – naslednik legendarnega beetla – postal najuspešnejši Volkswagnov in najbolje prodajan evropski avto vseh časov. Odseval je duh časa, dal ime lastnemu razredu vozil in spremljal generacije ljudi po vsem svetu.
Do danes je prvemu serijskemu Golfu iz leta 1974 sledilo več kot 37 milijonov avtomobilov. Čisto matematično to pomeni, da se je več kot 2000 ljudi po vsem svetu v zadnjih 50 letih vsak dan odločilo za nakup novega Golfa.
Golf je v vseh teh letih številne kupce našel tudi na področju Slovenije in bivše Jugoslavije; nenazadnje so za njegovo proizvodnjo skrbeli tudi v sarajevski avtomobilski tovarni TAS. Leta 1975 smo prvega Golfa na test dobili tudi pri nas in to tistega pravega, nemškega, katerega test pa si lahko preberete na tej povezavi: Test Golf 1
Kako je sploh nastal Golf?
Golf je bil vsekakor avtomobil, ki ga v času njegovega debija od tovarne, kot je Volkswagen, ni bilo mogoče pričakovati. Tovarna je takrat že uživala sloves proizvajalca kakovostnih in trpežnih, torej tipičnih nemških avtomobilov. Novi Golf je bil vse prej kot to, predvsem pa diametralno nasprotje Hrošča.
- Preberite tudi: Avto, ki je bil na Balkanu pomembnejši od praktično vsega
Karoserijska zasnova, torej samonosna karoserija, je izum italijanske Lancie, obliko karoserije (kombilimuzina/hatchback) so v Evropi že pred Nemci osvojili Francozi (Renault 16, Katrca …), prečno postavljen motor z menjalnikom na levi strani in neenako dolgimi osovinami pa je že leta 1969 v serijskem avtomobilu prvi uporabil Fiat pri modelu 128.
Povrhu so Nemci vlogo prvega oblikovalca zaupali studiu Italdesign, ki ga je vodil že takrat zelo znan in uspešen Giorgetto Giugiaro. Toliko o nemškosti, vseeno pa bi Volkswagnu in Golfu storili veliko krivico, če bi trdili, da v njem ni pravega nemškega avtomobilskega duha.
S svojim občutkom za avtomobilsko nadpovprečje so nemški inženirji pripravili in v celoto zmešali izključno najboljše, kar je moderni avtomobilizem takrat ponujal. In 50 let kasneje ni nič drugače.
Vse najboljše, Golf!
Preberite še: