V takšno odločitev jih priganja volja kupcev in želja po električnih avtomobilih - pa tudi zakonodaja.
Norveška je država, v kateri je zanimanje za električne avtomobile ne le med največjimi v Evropi, pač pa celo med največjimi na svetu. Že pred časom se je tako začelo dogajati, da so novi električni in elektrificirani avtomobili po prodaji začeli prehitevati klasične avtomobile s termičnimi motorji – pa čeprav Norveška velja za državo z velikimi zalogami surove nafte. In na to se očitno začenjajo odzivati tudi proizvajalci.
Preberite še: Je to sploh mogoče? VW brez ključnega modela?
Za odločno potezo so se tako odločili pri tamkajšnjem zastopniku znamke Volkswagen. Medtem ko podjetje iz Wolfsburga ne velja za eno izmed tistih, ki bodo na evropski ravni kmalu prenehali s proizvodnjo termičnih motorjev – še posebej ne po zaslugi bodočega šefa Oliverja Blumeja – pa se bodo tovrstni pogonskim rešitvam očitno kmalu odrekli na skrajnem severu.
Eno leto pred zakonom
Norveški zastopnik za znamko Volkswagen je namreč napovedal, da bodo na tamkajšnjem trgu z letom 2024 prenehali prodajati nove avtomobile s termičnimi motorji. Odločitev naj bi pravzaprav začela veljati že čez dobro leto dni in sicer s prvim januarjem tega leta. Ob tem bi lahko veljala za vse koncernske znamke, tako Volkswagen, kot tudi Audi, Škoda, Seat in Cupra. To pa posledično pomeni tudi precejšnje zmanjšanje ponudbe novih vozil, saj se bodo recimo morali posloviti Passat, Golf, Tiguan, Škoda Octavia in številni drugi modeli, ki sicer v Evropi veljajo za bolje prodajane.
No, odločitev Volkswagna je na drugi strani razumljiva zaradi dejstva, da Norveška, ki ni članica Evropske Unije načrtuje popolno prepoved prodajen novih avtomobilov s termičnimi motorji še precej pred EU in sicer že z letom 2025. Nenazadnje v državi načrtujejo, da bodo že do leta 2036 dosegli, da bo polovica vseh avtomobilov na cestah izključno električno gnanih.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj