Prav mogoče je, da bo izginilo še eno, zares kultno avtomobilsko ime. Pri VW namreč še vedno niso gotovi, če bodo na kolesa spravili deveto generacijo Golfa!
Še danes, ko kultni Golf ni več popoln vladar razreda, ki ga mnogi celo poimenujejo 'Golfov razred', se zdi kar težko razmišljati o tem, da bi lahko Volkswagen ustavil razvoj Golfa devete generacije. Avtomobil, ki je plaho prišel na svet leta 1974, je s svojo takrat revolucionarno zamislijo sodobnega kompaktnega družinskega modela spremenil avtomobilsko krajino. In povsem prevzel milijone kupcev po svetu. Kar se je takrat, v začetku sedemdesetih zdelo zelo nelogično in neracionalno, bi se lahko ponovilo in zgodilo Golfu. Takrat so se namreč Volkswagnovi strategi odločali, kaj narediti z ostarelim Hroščem, ki je bil vendarle takrat globalni izdelek z izjemnimi številkami in kultno pojavo. Odločili so se za napredek. Ostalo je zgodovina.
Od takrat je Golf nanizal kup prodajnih uspehov, med kupce je zapeljalo več kot 35 miljonov vozil v osmih generacijah, dobil je številne izpeljanke (bolj ali manj uspešne), med katerimi gre izpostaviti (vsaj) model GTI, pa R, ga elektrificirali, z njim so dostavljali, vozili, dirkali, … Toda zdaj vse bolj kaže, da bi se lahko pravljica vendarle končala.
Po prvih napovedih Golf ostaja, toda stvari se hitro spreminjajo...
Pri Volkswagnu si sicer pred časom že potrdili kar nekaj naslednikov s (tudi) klasičnimi motorji (Passat, T Roc, Tiguan, …), hkrati pa so in še bodo črtali že nekaj neuspešnih modelov (Golf Plus, Sharan, Up, pa tudi limuzinsko verzijo Passata …). Seveda gredo v isti smeri tudi druga koncernska imena (Škoda Citigo, Seat Alhambra, …), pri Audiju so se odločili, da tudi A1 (in Q2) ne bo dobil naslednika. Vprašanje ostaja, če bo naslednika dobil VW Polo, ki se mu cikel izteče ravno v času, ko bi naj na trg prišel mali e-avto (2025).
Golf bi naj torej ostal, toda Thomas Schaeffer, ki je prevzel vodenje znamke 1. aprila, je v zadnjem intervjuju za Welt povedal, da morajo še enkrat preveriti vsa dejstva, in da bo več znano čez 12 mesecev. Osmica bo medtem dobila še prenovo in zagotovo ostala v programu do 2026, morda celo dlje. Potem pa se začne ples evrskih številk, ki je pri koncernu neizprosen in tu nostalgija in tradicija ne veljata prav nič. Koncern opušča platformsko strategijo na enoti MQB, na kateri je zasnovan (tudi) Golf in v mnogočem jo bo zamenjala prilagodljiva MEB, namenjena zgolj e-vozilom. Vprašanje ostaja, če bo takrat ostalo v ponudbi dovolj modelov, da bo ta platforma oziroma njena evolucija izplačljiva in bo model ponujal dovolj profita.
Po podatkih nekaterih dobro poučenih medijev potrebuje VW vsaj 700.000 izdelanih vozil letno, da je profit zadovoljiv. Naslednji žebelj v krsto klasično gnanih modelov je okoljski standard EU7, ki bi naj začel veljati predvdidoma 2025, ta pa bi naj stroške razvoja dvignil med 3 in 5.000 evrov. Kar bi lahko pomenilo, da bodo modeli s termičnimi motorji postali bistveno dražji in seveda težje izplačljivi. Vprašanje tudi, kako doseči izredno nizek izpust CO2, ki ga bo zahtevala nova norma. Prav mogoče je, da bo novi Golf, če bo dočakal deveto reinkarnacijo, na voljo le kot priključni hibrid zmogljivejšim e-sklopom, ki bi omogočal do 100 km dosega.
Kaj pravijo kupci?
Potem pa so tu še vedno bolj dramatično spreminjajoče se navade kupcev. Po nekaterih anketah in raziskavah (eno smo na to temo izvedli tudi sami), se navade kupcev spreminjajo in približno 50 odstotkov vprašanih že zdaj resno razmišlja o električnem avtomobilu (podobno tudi pri raziskavi Auto Motor und Sporta). Trendi so torej jasni …
Osmica (naprodaj od leta 2019), ki bo leta 2023 ali 2024 doživela resnejšo prenovo, bi tako lahko bila res zadnja v seriji. Če pa se bodo pri VW odločili nadaljevati z Golfom bi to pomenilo, da bo okoli leta 2027 na trgu deveta generacija. Kar bi nekako pokrilo klasično življenjsko dobo šest do osem let, torej ravno do ključnega leta 2035, ko se bo EU dokončno odrekla prodaji novih avtomobilov s termičnimi motorji.