Z znanstvenim projektom Evropske unije naj bi razvili napredno elektronsko napravo, ki bi lahko preverjala način vožnje posameznih voznikov vožnjo in izničila učinke njihove utrujenosti.
S projektom, imenovanim Fitdrive, ki ga vodijo v tehnološkem centru ITCL v Španiji, želi Evropska unija razviti tehnologijo, vgrajeno v programsko opremo avtomobila, ki bo voznikom pošiljala prilagojena opozorila, ko bi morali biti bolj pozorni na dogajanje na cesti ali si vzeti odmor.
Po poročanju Evropskega observatorija za varnost v cestnem prometu je namreč utrujenost voznika vzrok za 15 do 20 % resnih prometnih nesreč. Leta 2023 je v prometnih nesrečah v Evropski uniji umrlo približno 20.400 ljudi, kar je le 1-odstotno zmanjšanje v primerjavi z letom 2022.
Projekt Fitdrive je del prizadevanj za zmanjšanje števila smrtnih žrtev na cestah v Evropi, katerih cilj je spodbujanje varnejšega ravnanja pri vožnji s pomočjo inovativne tehnologije. Obstoječa tehnologija na tem področju voznikom pošilja opozorila, ko zaidejo z voznega pasu ali vozijo nepravilno, a gre večinoma za vgrajeno programsko opremo, ki ni prilagojena vsakemu vozniku posebej. Ekipa projekta Fitdrive se pri razvoju ukvarja s temeljnim izzivom prepoznavanja, kdaj je voznik utrujen.
Preizkuse izvajajo s pomočjo prostovoljcev, ki so vozili v simulatorjih in na zaprtih stezah v Italiji in Španiji v različnih pogojih. Testi v realnih okoliščinah načrtujejo na Irskem, v Italiji in Španiji. V algoritem za prilagoditev sistemov bodo vključili zbrane podatke z obraznimi kamerami in slušalkami za spremljanje možganskih valov.
Ta algoritem v kombinaciji z elektronsko zapestnico zaznava znake utrujenosti s spremljanjem srčnega utripa, gibanja rok in potenja. Nenehno se dopolnjuje in prilagaja vsakemu vozniku ter se natančno prilagodi posameznim znakom utrujenosti. S tem osebnim pristopom se Fitdrive razlikuje od obstoječih sistemov, saj zagotavlja prilagojene nasvete voznikom, še preden ugotovijo, da so utrujeni.
Trenutne tehnologije za prepoznavanje nepredvidljivih vzorcev vožnje temeljijo na splošnih algoritmih, testiranih na velikih skupinah prostovoljcev. Vendar te metode zaradi individualnih slogov vožnje posameznih vznikov niso točne vožnje.
Ekipa projekta Fitdrive,v kateri sodelujejo partnerji iz sedmih držav, verjame, da bi se lahko nova tehnologija izkazala za koristno v samovozečih avtomobilih, kjer bi lahko sistem vključili za spremljanje pozornosti potnikov in zagotavljanje pripravljenosti za prevzem nadzora, ko je to potrebno.
Preberite še: