EU uvaja nova pravila na področju vozniških dovoljenj in izpitov. To so vse pomembne novosti ...

V evropskem parlamentu so sprejeli paket pravil o vozniških izpitih (predlogi so sicer na mizi že od maja lani). Nekaj predlogov je bilo sprejeti takoj, nekateri delno, nekatere pa so zavrnili. In spet - nekaterih se boste veselili, drugih spet ne ...

Večina sprememb gre v smislu poenostavitve in poenotenja pravil in dostopa do vozniškega dovoljenja za različne kategorije znotraj EU, seveda pa tudi za večjo varnost na cestah. Na mizi je bil sicer sveženj predlogov, ki je bil precej daljši in je vseboval tudi nekaj precej kontroverznih in restriktivnih predlogov.  Kar nekaj so ji poslanci zavrnili, kar nekaj pa so jih tudi sprejeli - pa bi bilo o njih smisleno še kdaj razpravljati.

Med drugim so zavrnili predlog o striktnejših in pogostejših zdravniški pregledih za starejše voznike (in skrajšanju veljavnosti izpita za starejše), o prepovedi nočne vožnje za voznike začetnike, pa tudi o omejevanju vožnje težjih vozil od 1,8 tone za voznike začetnike.

Nekaj najbolj pomembnih sprememb

Veljavnost vozniškega dovoljenja: Poslanci so se strinjali, da veljajo vozniška dovoljenja za motorna kolesa in osebna vozila vsaj 15 let, za tovorna vozila in avtobuse pa 5 let. Zavrnili so skrajšanje obdobja veljavnosti vozniških dovoljenj za starejše. Glasovanje podpira tudi možnost, da vozniki sami ocenijo svoje sposobnosti za vožnjo, pri čemer se lahko države članice odločijo, ali je potreben zdravniški pregled.

Profimedia

Opravljanje izpita: Cilj je prilagoditi usposabljanje in testiranje voznikov, da bi jih bolje pripravili na realno dogajanje v prometu in povečali njihovo ozaveščenost o tveganjih. To vključuje ustrezno ravnanje s pametnimi telefoni med vožnjo, vožnjo v težkih vremenskih razmerah, kot sta sneg in poledica, ozaveščanje o mrtvih kotih, poznavanje sistemov za pomoč pri vožnji, ...

Vsaj 1.500 evrov ali več je treba odšteti za izpit. Da o času in energiji ne govorimo.

Vsaj 1.500 evrov ali več je treba odšteti za izpit. Da o času in energiji ne govorimo.

Rs

Zamenjava vozniškega dovoljenja: imetniki vozniškega dovoljenja razreda B bi lahko v prihodnje lahko vozili tudi težja vozila. Omejitev mase (največja dovoljena skupna masa - NDM) naj bi se zvišala s sedanjih 3,5 tone na 4,25 tone. To bi lastnikom razreda B omogočilo, da na primer vozijo tudi večje avtodome, vlečejo priklopmnike, ... . Vendar se ne veselite prehitro! Povečana omejitev NDM bi naj veljala samo za vozila, ki jih poganjajo alternativni pogoni. Tu so seveda mišljeni električno gnani modeli in hibridni modeli. Poleg tega mora imeti imetnik vozniškega dovoljenja dve leti razred B.

Profimedia

Vozniško dovoljenje A1: Vozniki dvokolesnikov z dovoljenjem A1 (Koda 125) bodo lahko v prihodnje tudi v tujini vozili svoja lahka motorna kolesa z delovno prostornino do 125 kubičnih centimetrov.

arhiv

Poskusna doba: Po vsej EU naj bi uvedli dveletno poskusno dobo za voznike začetnike, skupaj s strožjimi kaznimi za tvegano vožnjo in mejo alkohola v krvi 0,2 grama na liter. Veljala naj bi tudi za druge razrede, kot je "AM" (motorna kolesa do 50 cm³ in do 45 km/h ter "L" in "T" (kmetijska in gozdarska vozila). Novo poskusno obdobje naj bi se začelo z vsakim novim razredom.

Digitalno vozniško dovoljenje: Dokument o vozniškem dovoljenju v digitalni obliki na pametnem telefonu mora biti enakovreden fizičnemu vozniškemu dovoljenju.

<p>Preobremenjeni tovornjaki naredijo veliko škode na cesti. Pri nas jih ni tako malo.</p>

<p>Preobremenjeni tovornjaki naredijo veliko škode na cesti. Pri nas jih ni tako malo.</p>

Profimedia

Vozniško dovoljenje za tovornjake: Da bi mladim voznikom olajšali poklicno vožnjo, bi lahko 18-letniki pod določenimi pogoji dovolili tudi vožnjo tovornjakov ali avtobusov z največ 16 potniki. V nasprotnem primeru bi morala veljati starost 21 let. Obstajati mora možnost spremljevalne vožnje od 17. leta (C17) v spremstvu izkušenega voznika tovornjaka. 

Preberite še

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol