Vsi športni Golfi se predstavijo naenkrat

27. 2. 2020 | Jure Šujica
Deli

Priključni hibrid, diesel in turbobencinar bodo merili vsak na svojo ciljno skupino, razlike pa nikakor ne bodo zgolj v pogonu.

GTI. Tri črke, ki so pred dobrimi štirimi desetletji postale sinonim za športne kombilimuzine. Za to je jasno lastoročno kriv Golf GTI prve generacije. A čas je tekel, vstopili smo v novo tisočletje in črki I se je najprej pridružil D, kasneje še E. Triperesna deteljica športnih kombilimuzin, ki še danes navdušuje ljubitelje hitre vožnje. V prihodnjih dneh naj bi uzrli že osmo generacijo najstarejšega med njimi (in oba mlajša brata), a so pri Volkswagnu pohiteli in jih v virtualnem svetu predstavili nekoliko prej.

Poteza je seveda povsem razumljiva, glede na to, da smo pred dnevi že vsaj deloma spoznali njegova brata in sestro, Cupro Leon in Škodo Octavio RS. Vsi si namreč delijo kar nekaj skupnih točk. Glavni je seveda pogonski sklop. Kot rečeno bodo pri trojici športnih Golfov na voljo trije, vsak pa bo seveda pogojeval tudi tretjo črko, ki bo sledila G in T. Mimogrede, na najmočnejšo različico R bo treba še nekoliko počakati.

Trojica karoserijsko stavi na diskretnost. To pomeni, da na prvi pogled velikih sprememb na karoseriji ne bo. Bo pa zato tu kup manjših karoserijskih dodatkov, ki bodo trojico ločili od klasičnih Golfov in tudi med seboj. Ključni element bo okrasna letev sprednje maske, ki bo pri GTI rdeča, GTD srebrna in GTE modra (enaka barvna shema se bo nato nadaljevala še v kabini). Drug ključni faktor, po katerem bo trojico moč ločevati, je zadek oziroma izpušne cevi. Slednje bodo namreč pri GTE skrite, pri GTD bosta postavljeni na levo stran, GTI pa bo imel po eno na vsaki strani.

Od športnika do potovalnika

... in to z razlogom. Njegov motor bo po pričakovanjih dihal najmočneje. Iz dveh litrov prostornine se bo namreč na cesto pognalo kar 245 'konjev' ali 180 kilovatov moči, kar je ravno toliko, kot jih bosta v priključno-hibridnem GTE skupaj proizvedla 1,4-litrski bencinski motor in elektromotor. Slednji bo sicer, ko ne bo potrebe po preveliki obremenitvi avtomobil sam pognal do hitrosti130 kilometrov na uro, avtonomija pa bo po zaslugi 13 kilovatnih ur veliki bateriji znašala 60 kilometrov. Do sem so številke enake kot pri Leonu in Octavii. GTD bo na drugi strani nekoliko prikrajšan pri motorni moči, saj bo iz dveh litrov prostornine iztisnil 147 kilovatov ali 200 'konjev' moči. Pri Volkswagnu poudarjajo, da bo namenjen kupcem, ki letno nanizajo večje število kilometrov. Zato bo  že serijsko opremljen s samodejnim, sedemstopenjskim DSG menjalnikom. Klasičnega GTI so namreč pri Volkswagnu ukrojili po okusu voznikov stare šole in mu v osnovi namenili šeststopenjski ročni menjalnik.

Športni Golfi bodo v osnovi precej pametni, saj so jim v Wolfsburgu namenili bogato standardno opremo, ki med drugim vključuje sistem za preprečevanje naleta, elektronsko zaporo sprednjega diferenciala XDS in možnost komunikacije avtomobila s prometno infrastrukturo ter drugimi vozili v prometu. Seznam dodatne opreme bo še daljši; med drugi zajema še nekatere karoserijske dodatke, dodatke na podvozju in  elemente v notranjosti, po zaslugi katerih bodo avtomobili med seboj še nekoliko bolj različni.

Pri Volkswagnu sicer še ne razkrivajo, kdaj bodo avtomobili zapeljali na cesto, pričakovati pa je, da bo to znano že na ženevski predstavitvi. Sodeč po napovedih cen iz tujine, bo cena trojici nekoliko zrasla. GTI bi lahko stal okrog 30.000 evrov ali še nekoliko več.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj