Zdaj je tako daleč - Golfova osma izdaja je doživela dolgo najavljano prenovo. Ampak osvežitve zunanjosti bodo našli le poznavalci - več je novega v notranjosti. In v digitalnih možganih ... Kdaj prihaja v Slovenijo? Ne še jutri ...
Skoraj težko je verjetni, da je ljubljenec evropskega občinstva - in v to je vsekakor treba všteti tudi slovenske kupce - navdušil več kot 37 milijonov kupcev (no, gre za globalno številko). Giugiarova zasnova kompaktnega družinskega avtomobila je kupce v zgodnjih sedemdesetih letih tako navdušila, da so v slabih dveh letih, torej do leta 1976, prodali že več kot milijon Golfov!
Volkswagen je Golf in Golf je ...
Če prevrtim film naprej - leta 2019 Volkswagen predstavil osmo generacijo tega modela, ki je navduševal kupce s svojo večnamembnostjo, in tako kot so kupci dobili natanko takšnega Golfa, kot so ga iskali, je mnoge (tudi medije) pustil hladne s težavno in nezanesljivo zabavno elektroniko (infotainment) in izborom materialov v kabini. Pri Volkswagnu obljubljajo, da so dobro prisluhnili in po temeljiti prenovi, bi moral biti zdaj Golf natanko tak, kot ga publika pričakuje.
Tudi zato, ker oblikovnih sprememb zunanjosti skorajda ni - razen nekoliko preoblikovanih spojlerskih odbijačev in zadnjega difuzorja (in nekakšne 3D grafike zadnjih luči). Pa seveda osvetljenega logotipa, ki je v ospredju oblikovnih posebnosti ...
Cene? Počasi ...
No, v tem trenutku cene še niso znane, saj prihaja prenovljeni Glf v slovenske salone predvidoma septembra, zatorej je težko reči, kako dosegljiv bo, toda ob vse bolj razgreti cenovni vojni na stari celini, je povsem mogoče, da bo vstopni model veljal okoli 25 tisočakov. In to ne glede na dejstvo, da bo bolje opremljen in - z 1,5-litrskim štirivaljnikom, saj bo litrski motor romal v zgodovino (na žalost z njim tudi močenjši TDI v modelu GTD).
Nekaj novosti pri motorni ponudbi
In ko sem že pri motorjih - ponudba bo na tem področju pri prenovljenem Golfu res impresivna - devet kombinacij so našteli pri Volkswagnu, kjer bo na voljo vse, kar je mogoče: 1,5-litrski štirivaljnik TSI v treh verzijah (80,110 in 195 kW), blagohibridna verzija le tega (e-TSI s 85 in 110 kW), dva dizelska TDI motorja s 85 in 110 kW. In kot češnja na torti - dva priključnohibirda pogonska sistema s 150 in 200 kW (sicer znana iz že predstavljenega Passata in Tiguana). Kjer je res mogoče pričakovati več kot 100 km dosega (čeprav tudi tu še ni dokončnih podatkov). In - ne obupujte, tudi ročni menjalnik je še v igri, sveda pa bo glavno vlogo igral sedem stopenjski DSG.
Ob velja omeniti - GTI seveda ostaja in prihaja hitro (tokrat z omenjenimi 195 kW/265 konji, torej 20 več), seveda sta na poti tudi športna dvojčka R. Dvojčka - ja, ker bo na veselje mnogih, Variant ostal v ponudbi. Celo z nekaj močnejšim dvolitrskim TSI motorjem. Menda je na poti tudi še ostrejša Clubsport verzija s prednjim pogonom, ki naj bi ostala pri številki 300.
Info zabavni sistem od zdaj na novi osnovi
Z najnovejšim koncernskim sistemom MIB4 naj bi končno uredili tudi gladko in prijazno rokovanje s funkcijami, ki jih ponuja. Modularna infotainment platfroma (MIB4) ponuja tudi bolj pregledno delovanje, uporabniku prijazno prilagajanje oken (podobno kot pri telefonu), zaslon je prostostoječ (do 12,3 palca), drsniki so ostali - ampak so osvetljeni. In - Volkswagen je pohitel in v glasovnega pomočnika integriral ChatGPT kot ChatBot (več o tem pa na povezavi), ki zdaj omogoča še precej več, kot le glasovni nadzor, klime, navigacije ...
Tudi materiali in izdelava v kabini se, vsaj z vovznikovega sedeža zdijo na višji ravni, več je na otip mehkih, oblazinjenih površin, manj gole, trde plastike. Volan je oblikovno secer enak - ampak bistvo: nenatančna in za rokovanaje prav nadležna stiakla so se končno poslovila.
Življenje v Golfu in z njim, ki je bilo razen zatikov pri zabavni elektroniki že tako ali tako zdaj prostorsko in erognomsko dodelano, bo torej od zdaj še bolj prijazno ...
Preberite še:
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"