Začelo se je sojenje v zadevi Dieselgate. Kje je Martin Winterkorn?

Začelo se je zaslišanje štirih višjih uradnikov, ki naj bi bili obveščeni o nepravilnostih. Winterkorn se medtem zaslišanja ni udeležil, a še vedno zanika krivdo.

Začelo se je sojenje v zadevi Dieselgate. Kje je Martin Winterkorn? (foto: Profimedia) Profimedia
20. 9. 2021

Zadeva Dieselgate je pred komaj dvema dnevoma 'praznovala' šesto obletnico razkritja, kljub temu pa v zvezi z njo še vedno ostaja kar nekaj nejasnosti. Že res, da so koncern Volkswagen v tem času doletele vse največje kazni evropskih in ameriških oblasti v skupnem znesku 32 milijard evrov in da je Volkswagen že izterjal odškodnine od nekdanjih zaposlenih, ki pa se morajo medtem še vedno zagovarjati pred oblastmi.

Minuli teden se je naposled le pričelo sojenje proti četverici višjih uradnikov v podjetju. V obtožnici proti njim je med drugim zapisano, da naj bi bili seznanjeni z nepravilnostmi na področju prekomernih izpustov škodljivih plinov, a naj tega ne bi razkrivali, saj naj bi želeli iztržiti čim večji dobiček, hkrati pa si na ta način izboriti čim višje nagrade za svojo poslovno uspešnost.

Obtoženci naj bi zgornje obtožbe sodišča v kraju Braunschweig, ki stoji le streljaj od Wolfsburga zanikali in naj bodisi ne bi vedeli nič o nepravilnostih oziroma naj bi o težavah še pravočasno obvestili svoje nadrejene. Če bodo spoznani za krive jim sicer grozi do 10 let zapora.

Dizel kot odgovor hibridom

Med obtoženci bi se moral v četrtek, ko so bila na vrsti prva zaslišanja, znajti tudi nekdanji pri človek koncerna Volkswagen, Martin Winterkorn, vendar do tega ni prišlo, saj naj bi bil zaradi nedavne operacije nezmožen obiska sodišča. Njegov odvetnik Felix Dörr medtem vztraja pri navedbah, da naj bi bil Winterkorn nedolžen in da naj o nepravilnostih na tem področju ne bi bil obveščen, kar je sicer dejal že leta 2015, le nekaj dni po sestopu s položaja.

A v nedolžnost Winterkorna v resnici verjamejo le redki. Med njimi tudi Stefan Bratzel, nemški analitik in specialist na področju avtomobilske industrije, ki pravi, da bi bil zelo presenečen, če bi bil Winterkorn nedolžen, še posebej ob dejstvu, da je zelo dobro poznal vsako tehnično podrobnost vozil koncerna Volkswagen. Dejal je namreč, da je nekdanji manager tedaj z mesta največjega avtomobilskega koncerna na svetu želel izriniti Toyoto, za to pa naj bi kot alternativo japonskim hibridom želel uporabiti dizelsko tehnologijo