Zdaj bodo pod varnostnim drobnogledom za zvezdice tudi tovornjaki

Konzorcij za preizkušanje varnosti motornih vozil Euro NCAP napoveduje, da bo še dodatno razširil področje delovanja na preizkuse varnosti težkih tovornjakov.

Kot navaja Euro NCAP v svojem najnovejšem poročilu, bo nova ocenjevalna shema Truck Safe omogočila vsem zainteresiranim v industriji tovornega prometa, da prepoznajo in ocenijo raven varnosti opreme v svojih voznih parkih težkih tovornjakov. Ne samo, da bo to zagotovilo večjo varnost voznikov, ampak bo ustvarilo okolje za varnostno tehnologijo, ki bo proizvajalcem omogočila inovacije in napredek v njihovih vozilih.

Čelna trčenja, zlasti s težkimi tovornjaki, so eden največjih izzivov pri razvoju varnega cestnoprometnega sistema. Na podlagi uspešnih izkušenj s testiranjem osebnih vozil pri Euro NCAP, pričakujejo, da bo nova ocenjevalna shema za težka tovorna vozila močno orodje pri reševanju tega velikega problema na cestah.

Večina tovora v Evropi se prepelje po cestah. Prizadevanja za povečanje zmogljivosti železniškega tovornega prometa, spodbujanje menjave načina prevoza, bolj lokalno pridobivanje blaga ali učinkovitejša organizacija logističnih verig lahko zmanjšajo povpraševanje po cestnem tovornem prometu. Rast prebivalstva in dvig življenjskega standarda ponavadi povečata povpraševanje po tovoru. Neto učinek je napoved, da se bo svetovno povpraševanje po tovornem prometu med letoma 2015 in 2050 potrojilo. Težki tovornjaki bodo verjetno postali bolj in ne manj pomembni, trenutno predstavljajo skoraj 1,5 % vozil na evropskih cestah in so vpleteni v skoraj 15 % vseh smrtnih žrtev na cestah v EU.

Na polnem avtobusu skušal odpreti steklenico piva in poškodoval 13 potnikov

Napredne tehnologije za pomoč voznikom so zdaj standardne za večino evropskih avtomobilov in prispevajo k več kot 40-odstotnemu zmanjšanju števila nekaterih prometnih nesreč. Težki tovornjaki imajo enake nesreče, vendar nimajo vgrajene te tehnologije, kar vodi do nesorazmernega števila žrtev v nesrečah, v katere so vpletena težka vozila.

Preberite še: Vse je še odprto, tudi usoda novomeške tovarne

 

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del