Na podalpskem avtomobilskem parketu po treh četrtinah leta ničesar dramatično novega, velik porast prodaje električnih avtomobilov.
Če bi sodili zgolj po prodajnih številkah, bi se ustvarila podoba, da je dogajanje na slovenskem avtomobilskem trgu po letošnjih prvih devetih mesecih razmeroma umirjeno. V tem času je bilo po podatkih sekcije za osebna motorna vozila prvič registriranih 38.877 novih osebnih avtomobilov oziroma 4,4 odstotka več kot v enakem lanskem obdobju, ter 5649 lahkih gospodarskih vozil oziroma 2,7 odstotka več.
Med znamkami je pri osebnih avtomobilih po treh četrtinah leta trdno na vrhu Volkswagen s 5713 prodanimi avtomobili, na drugem mestu je »češka sestrična« Škoda (4179) in na tretjem Renault (3802). Glede na trenutna razmerja je zelo verjetno, da so stopničke za zmagovalce letošnjega leta že oddane, kajti zaostanek Toyote (2497) na četrtem in Kie (2055) na petem mestu je že prevelik. V deseterico so se uvrstili še Peugeot, Hyundai, Dacia, Citroën in Audi, izpadel pa je Ford, ki je šele na 14. mestu.
Opazen je vzpon kitajske znamke MG Motors, ki je na 19. mestu in je prehitela tako uveljavljeni imeni, kot sta Nissan in Mazda. Med kupci je po devetih mesecih najbolj priljubljena Škoda Octavia, ki ima udobno prednost pred nekdanjim prvakom Renaultom Cliom in njegovim sorodnikom Capturjem. Prvi trojici na četrtem in petem mestu sledita Volkswagen T-Roc in Toyota Yaris Cross.
Še bolj je opazen porast prodaje baterijskih električnih avtomobilov, ki se je iz lanskih 1651 skoraj podvojil; od začetka januarja do konca septembra je bilo registriranih 3175. Na vrhu prodajne lestvice sta Teslina modela Y in 3, sledi Škodin električni prvenec Enyaq, za njim pa sta se v peterico najbolje prodajanih električnih avtomobilov uvrstila Volkswagnova modela ID.4 in ID.3.
Tudi pri lahkih gospodarskih vozilih je po devetih mesecih tržna podoba enaka kot pred poletjem, med znamkami je najuspešnejši Renault, ki je s 1085 vozili za odtenek pred Fordom (1036) in tretjim Volkswagnom (896). Najbolje prodajani dostavnik je Ford Transit Custom, sledita pa Renault Master in Citroën Jumper.
Preberite še: Novo v Sloveniji: Renault Clio - Prenova za ponoven naskok vrha
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor