Pri nekaterih je sodeč po rezultatih ADAC topel pulover del obvezne opreme - tudi v enem izmed premijskih modelov.
Vožnja brez grelca kabine bi bila v zimskem času za večino ljudi nesprejemljiva. Gre namreč za enega ključnih elementov udobja, pa tudi varnosti. Ne nazadnje prav grelec skrbi tudi, da lahko odrosimo in segrejemo stekla v vozilu. A medtem, ko gretje kabine v termično gnanih avtomobilih deluje preprosto, saj se grelec 'napaja' s toploto, ki jo že tako ali tako ustvarja motor, in jo nato posreduje v kabino, mora grelec v električnem avtomobilu za vse poskrbeti sam.
Naloga, ki jo ima, je torej precej bolj zahtevna in nekateri grelci ji očitno niso kos. To so pokazali tudi nedavni testi nemškega avtomobilskega kluba ADAC, kjer so pod drobnogled vzeli sedem električno gnanih avtomobilov in izmerili, koliko časa avtomobil potrebuje, da v laboratorijskem okolju kabino ogreje z -10 stopinj Celzija na +20 stopinj Celzija. Pod drobnogledom so se znašli BMW iX, Hyundai Kona, Fiat 500e, Tesla Model Y, Volkswagen ID.3, Volkswagen e-Up! in Renault Zoe.
Razlike med posameznimi avtomobili so velike. Najbolje se je izkazal BMW iX, ki je z zadano nalogo opravil v 12,5 minute, kar je dvakrat hitreje kot Hyundai Kona in Volkswagen ID.3. Renault Zoe je kabino do 20 stopinj Celzija ogrel v 30 minutah, drugim pa to ni uspelo niti v 40 minutah. Najslabše se je odrezala Tesla, ki ni uspela segreti kabine na več kot 15 stopinj Celzija.
BMW se je tudi najbolje izkazal pri zadrževanju toplote v vozilu. Po tem, ko so ugasnili ogrevanje kabine, so namreč inženirji tudi po pol ure v njej še vedno izmerili temperaturo 10 stopinj Celzija. Zahvala gre v veliki meri dobri izolaciji kabine, zaradi česar iX pri ogrevanju niti ni porabil največ energije (dve kilovatni uri, preostali pa med 1,5 in 2,3 kilovatne ure). ID.3 se je medtem ohladil na temperaturo devet stopinj Celzija, Fiat na osem, Hyundai pa na sedem stopinj.
Drugi modeli so drugi test začeli pri nekoliko nižji temperaturi, a so jo vseeno zadrževali precej slabo. Po le petih minutah je temperatura v Tesli znašala le še 10 stopinj Celzija, enako tudi v Renaultu Zoe, Volkswagen e-Up! pa le še osem stopinj. Po pol ure je temperatura v vseh modelih znašala pet stopinj Celzija.
Preberite še: Ta slovenska voditeljica je strastna motoristka: najprej je vozila Hondo, zdaj vozi Moto Guzzi, a branila se ne bi niti Harleyja
BONUS VIDEO: Mercedes-Benz GLA: Lahko upraviči premijsko ceno?