Pred dnevi so pri britanskem podjetju Jato Dynamics predstavili del analize prodaje novih avtomobilov v Evropi v letu 2019, ki kažejo na to, da izpusti CO2 pri novih avtomobilih še naprej rastejo. Ta trend pa bi se lahko že v letošnjem letu lahko korenito spremenil in obrnil navzdol, vsaj v kolikor bo prodaja novih avtomobilov tudi tekom preostanka leta potekala tako, kot v mesecu januarju.
Eden izmed načinov za zmanjšanje izpustov je seveda kupovanje električnih, ali pa vsaj elektrificiranih avtomobilov oziroma hibridov vseh vrst. Ti bi namreč v prihodnjih letih lahko še dodatno pomagali k postopnemu prehodu iz avtomobilov z notranjim izgorevanjem na električne avtomobile, česar pa se ob vse širši ponudbi na trgu zavedajo tudi kupci.
Prodaja novih vozil v Evropi je v januarju po uspešnem decembru močno upadla. V celem mesecu je bilo namreč prodanih 1,14 milijona novih avtomobilov, kar je 7,6 odstotka manj kot v enakem obdobju lani (skoraj enak upad je zabeležil tudi slovenski trg), ko je bilo prodanih 1,23 milijona novih avtomobilov. A medtem, ko je bilo na eni strani prodanih za 17 odstotkov manj dizlov in za 12 odstotkov manj bencinskih avtomobilov, je prodaja električnih vozil narasla za kar 72 odstotkov. Če je bilo tako še lani prodanih 87,100 elektrificiranih avtomobilov, je letos ta številka narasla na 150.100 vozil, tržni delež pa na 13,3 odstotke.
K rasti so sicer največji delež dodali priključni hibridi. Njihov delež se je namreč povečal za kar 173 odstotkov; delež električnih avtomobilov je medtem narasel za 91 odstotkov. Pa je zanimiv tudi delež prodanih elektrificiranih vozil po samih znamkah. Tako je bilo recimo kar 96 odstotkov vozil znamke Smart opremljenih z elektrificiranim pogonskim sklopom, le malenkost manjši (95 odstotkov) pa je bil delež pri znamki Lexus. Tretja je s 66 odstotki Toyota. Najbolje prodajan električni avtomobil je bil z 9.522 prodanimi enotami Renault Zoe, med priključnimi hibridi s 3.094 primerki Mitsubishi Outlander, med klasičnimi hibridi pa je največ, 13.500 kupcev prepričala Toyota Corolla.
Sicer pa, če gledamo izključno na karoserijsko podobo še naprej narašča tržni delež križancev. Ti sedaj v različnih velikostih predstavljajo že 40 odstotko celotne prodaje, pri čemer pa je njihov delež zrasel na račun upada prodaje mestnih avtomobilov, družinskih enoprostorcev in pa limuzin višjega razreda.