Škoda je lansko poletje napovedala električno ofenzivo in na trg lansirala prve priključne hibride in prvi električni avtomobil, ki pa so bili zasnovani na obstoječih platformah avtomobilov, prvotno razvitih za motorje z notranjim zgorevanjem. A to je bil zgolj začetek. Tudi Škoda je namreč na novi Volkswagnovi platformi za električna vozila MEB zasnovala povsem nov, izključno električni avtomobil Enyaq iV. Ta sicer še ni povsem pripravljen za prihod na ceste, a dan, ko bo, nikakor ni več daleč.
Kako blizu je serijska proizvodnja, pove dejstvo, da so pri Škodi že razkrili vse tehnične podatke novinca, ki bo kupce navduševal (hkrati pa konkurenci lezel v nos) predvsem s svojim dometom. Različic bo kar pet: osnovna s 109-kilovatnim elektromotorjem v zadku vozila in baterijo, veliko 55-kilovatnih ur, močnejša v sredini ponudbe s 132 kilovatnim motorjem in baterijo, veliko 62 kilovatnih ur, ter najbolj zmogljiva (z vidika velikosti baterije) s 150-kilovatnim motorjem ter baterijskim sklopom kapacitete 82 kilovatnih ur. Prav slednja bo tudi ponujala do 500 kilometrov dosega (drugi dve pa do 340 oziroma 350 kilometrov).
No, zgornja trojica je namenjena bolj konvencionalnim kupcem, pri čemer pa Škoda ni pozabila na tiste, ki si želijo več zmogljivosti. Zanje je pripravila še dve različici s po enim motorjem na vsaki osi. Izvedba X80 bo tako ponujala 195, vRS pa kar 225 kilovatov električne moči, in bo tako recimo do 100 kilometrov na uro pospešila v 6,2 sekunde. Za zalogo moči bo sicer skrbel največji, 80-kilovatni baterijski sklop, a bo domet malenkost manjši kot pri različici z enim motorjem na zadnji osi. Mimogrede, polnjenje baterij bo mogoče tudi na hitrih polnilnicah z močjo do 125 kilovatov, pri čemer bo polnjenje do 80 odstotkov kapacitete trajalo 40 minut.
Primerljiv s Kodiaqom
Čeprav gre pri Enyaqu iV zaenkrat še vedno za prototip, pa bo, kot kaže, do predstavitve doživel le še manjše spremembe. Pri Škodi so namreč razkrili, da bo križanec v dolžino meril 4.648 milimetrov, kar je le približno štiri centimetre manj kot Kodiaq. Ob tem bo širok slabega 1,88 metra, medosna razdalja pa bo znašala 2.765 milimetrov. No, zavidanja bo s 585 litri osnovne prostornine vreden tudi prtljažni prostor. Posebnost v kabini novinca bo sicer povsem nov informativno-zabavni sistem z zaslonom premera 13 palcev.
Škoda prihod novinca na trg obljublja še pred koncem letošnjega leta – izdelovali ga bodo v Škodini matični tovarni v kraju Mlada Boleslav – pri čemer pa bodo prvim kupcem ponudili tudi omejeno serijo vozil z izbrano dodatno opremo. Ta serija bo omejena na 1.895 vozil – to je letnica nastanka podjetja Škoda.