Dakar 2022: Takšna bo trasa dirke, ki se začenja že na novega leta dan

V načrtu so kar štiri 'zanke', s štartom in ciljem na istem mestu, med njimi ena dvojna. Zanimanje za kategorijo Dakar Classic preseglo vsa pričakovanja.

Dakar 2022: Takšna bo trasa dirke, ki se začenja že na novega leta dan (foto: A.S.O.) A.S.O.
29. 11. 2021

Najzahtevnejši in najbolj znan vztrajnostni reli na svetu, reli Dakar se nezadržno približuje. Posadke in posamezniki, med katerimi imamo letos ponovno Simona Marčiča so tako že pripravljene v nizkem startu na letošnjo preizkušnjo, organizatorji pa prav tako. Na včerajšnji tiskovni konferenci v Andaluziji so tako predstavili traso prihodnje dirke, ki se bo po prologu iz Jeddaha na novega leta dan pričela drugega januarja v Ha'ilu, končala pa se bo 14. januarja z vrnitvijo v pristaniško mesto Jeddah.

A čeprav bo začetek in konec dirke na isti točki kot lani, pa bo trasa letošnje preizkušnje povsem drugačna kot doslej. Dirkači bodo namreč večino časa preživeli v notranjosti arabskega polotoka, obale pa se ne bodo dotaknili niti enkrat. Hkrati so organizatorji pripravili kar pet krožnih etap, prvo že v Ha'ilu, drugo in tretjo, ki bosta na sporedu peti in šesti dan v Riyadhu (kjer bo osmega januarja dan za počitek) ter deveto in enajsto, ki bosta potekali v okolici mest Wadi Ad-Dawasir ter Bisha.

Dirkači bodo tako večino časa preživeli v tako imenovanem Praznem teritoriju, kjer bodo na svoj račun prišli ljubitelji peska in peščenih sipin. Skupna dolžina relija naj bi sicer znašala preko 8.000 kilometrov, speciali, kjer bodo dirkačem merili čas pa bodo znašali približno 4.300 kilometrov.

Dakar gre 'eko'

Sicer pa bo letošnji Dakar v marsičem prelomen. Postal bo namreč del novoustanovljenega tako imenovanega Cross-country svetovnega prvenstva, ki bo potekalo pod okriljem organizacij FIA in FIM, sestavljeno pa bo iz petih preizkušenj.

Preberite še: Je Lada Niva res eden najbolj vzdržljivih terencev? To je izziv, ki bo pokazal resnico (Foto zgodba)

Druga pomembna novost je uvedba novega razreda T1-E, v katerem bodo nastopali dirkalniki z alternativnimi oblikami goriva. Organizatorji dirke namreč želijo aktivno sodelovati pri zmanjševanju globalnega ogljičnega odtisa. Do leta 2030 naj bi tako povsem ukinili dirkalnike z motorji z notranjim zgorevanjem, letos pa se bosta na startu v omenjenem razredu predstavili dve ekipi, zvezdniška ekipa Audija in pa ekipa GCK.

Sicer pa se bo letos v paddocku v mestu Jeddah, ki bo svoja vrata odprl 27. decembra pojavilo kar 430 dirkalnikov, med njimi tudi ekipe v kategoriji Dakar Classic. Omenjeni razred, v katerem nastopajo legendarni dirkalniki iz 80. ter 90. let je svoj debi doživel lani, ko je na dirki nastopilo 30 ekip. Letos je ta številka neprimerno večja, saj bo v Savdsko Arabijo pripotovalo kar 148 ekip. Uvedba kategorije Dakar Classic je bila očitno več kot pametna poteza.

Preberite še: Znana je trasa relija Dakar 2022: sanje ljubiteljev peska in sipin so izpolnjene (video)