Formula 1, Japonska: Lahko kdo pove, kako je Perez izgubil kompas?

Nedavna velika nagrada Japonske je sicer minila v znamenju zelo znanega izreka »na zahodu nič novega, na vzhodu stara stvar«, a bolj kot ponovno ustoličenje Red Bulla in Maxa Verstappna je v oči bodlo dejstvo, da je Sergio Perez povsem izgubil nadzor nad seboj. Mehičanu se je dobesedno »utrgalo«. Žal v slabem pomenu besede.

Pozabimo, da je Max Verstappen z lahkoto zmagal, da je McLaren lepo pometel s tekmeci, da je Oscar Piastri prvič v karieri stopil na zmagovalni oder, da je pri Mercedesu, Alpinu ali Williamsu letelo perje. Vse to je sicer lepo začinilo dirko, a prizori na stezi, ki jih je tekmecem in vodstvu dirke serviral Sergio Perez, so bili na meji cone somraka.

Red Bull

V Suzuki je namreč Mehičan srečal samega sebe, a žal tistega Sergia, ki je sicer mirnemu dirkaču vedno znova šepetal na uho, da naj nekaj ušpiči. Žal je zmagal slednji, kar se je poznalo na koncu tako na rezultatu kot na sivih laseh odgovornih pri Red Bullu.

Helmut Marko je sicer upal, da se bo Perez, potem, ko je postalo jasno, da bo naslov šel v roke Verstappnu, umiril in sezono nadaljeval bolj preudarno, bolj analitično, predvsem pa bolj konstruktivno. A ne, po tem prelomnem dogodku nekje sredi sezone se je Mehičanu dobesedno utrgalo. Napake se vrstijo ena za drugo, bolj, ko skuša iz dirkalnika iztisniti tisto, česar mu ne more ponuditi, večje neumnosti dela.

Red Bull

Nikakor se ne more sprijazniti z dejstvom, da je to dirkalnik, ki je bolj pisan na kožo Verstappnu in iz dirke v dirko manj njemu. In ko se dirkač tako trudi doseči nedosegljivo, gre lahko samo še navzdol. Agresiven pristop pri iskanju nastavitev, »overdrive«, kot dirkači radi rečejo, ko želiš biti hiter, pa čeprav tega ne tvoj slog ne fizika ne dovoljujeta, predvsem pa izsiliti svojih nekaj kvadratnih metrov asfalta na stezi, je misija nemogoče.

Prehitevanje tam, kjer tudi slučajno ni mogoče, napake in kazni, pa čez celoten vikend biti za sekundo in pol za ekipnim tovarišem, je slab recept za dirko. Škoda, ki jo merijo v tisočih dolarjev, pa se je le še povečevala. Verjetno so se pri Red Bullu za trenutek že ustrašili, da ne bodo imeli dovolj sprednjih krilc zanj, saj je vsakič, ko je zavil v bokse, poleg gum moral dobiti še nov aerodinamični element dirkalnika.

Red Bull

Seveda mu je vodstvo dirke veselo nabijalo kazenske sekunde, enkrat za to, drugič za nekaj drugega in k sreči je dovolj poškodoval svoj dirkalnik, da so mu pri rdečih bikih z veliko olajšanja ukazali, da »žal ne more nadaljevati«. Dobro, tukaj so njihovi strategi in tolmači pravil dobro opravili svojo nalogo in so razumeli, da je bolje, da zadnjo kazen odsedi na tej tako ali tako izgubljeni dirki, kot pa da jo dobi na naslednji preizkušnji. Našli so luknjo v pravilniku, ki ne določa točno, kdaj dejansko je dirkač odstopil in kdaj še namerava zapeljati nazaj na stezo. Pa čeprav le za nekaj krogov.

A se na drugi strani lahko vprašam, bo to Perezu res kaj pomagalo? Se bo iz tega konca tedna v Suzuki kaj naučil? Kajti s tako vožnjo si lahko pogodbo za 2024 že zdaj lepo zatakne za klobuk. Red Bull je znan kot ekipa, ki se z lahkoto predčasno odkriža dirkača. Sploh takega, ki jim povzroča le škodo in veliko dela.

»Sergio je trenutno psihično povsem na psu,« je povedal eden od virov iz Red Bulla. Samo zdaj? Resno? Na psu je od trenutka, ko je videl, da mu Verstappen uhaja za svetlobna leta. In njegova izjava, da je trenutno najtežja služba v formuli 1 biti ekipni tovariš Maxu Verstappnu, ni nobeno veliko odkritje. Ker tudi sicer drži, a blizu bi mu bila tudi služba Williamsovega dirkača Logana Sargeanta. Kajti tudi Američan lomi ogljikova vlakna kot za šalo. Zato je jasno, da obema gori pod nogami, veliko vprašanje je le, kdo bo pogasil ta ogenj. In če kdo najde kompas za oba, da bosta približno lahko ugotovila, v katero smer je treba voziti in da tekmeci niso le hologrami, cenejše bo za vse.

Preberite še: Piše Gaber Keržišnik: MotoGP; VN Indije - V kraljestvu kobre

BONUS VIDEO: Renault, ki piše zgodovino: Napočil je konec bencinu in legendarni oznaki …

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol