Nova sezona Formule E se nezadržno približuje, saj se bo začela že 22. novembra v Ad Dirjahu v Savdski Arabiji.
In takrat bosta v štartni vrsti še dve tovarniški moštvi, kar bo skupno število le-teh dvignilo na 10 od dvanajstih. Med njimi so Evropejcem sicer manj znana imena, kot so Mahindra, Nio in Venturi, a vseeno: Formula E bo v naslednji sezoni tekmovanje, ki ima med tistimi najvišjega FIA ranga največjo udeležbo tovarniških moštev.
In ko gledamo le ’evropske’ znamke, ni slika nič manj zanimiva: Nemška ’sveta trojica’ bo s prihodom Mercedesa popolna, tu je njihov največji tekmec pri serijskih električnih vozilih Jaguar, pa seveda Nissan (kot del koncerna Renault Nissan) in DS (kot del koncerna PSA).
Porsche je svojo tovorniško ekipo že uradno predstavil in ga boste že našli na uradnem seznamu nastopajočih, za volani njihovih dirkalnikov 99X (dobil je kar dve devetici, ki pri Porscheju označujeta najvišji nivo športnosti, pa še X za nove tehnologije) pa bosta sedela Andre Lotterer, ki ima v Formuli E že kar bogate izkušnje, ter Neel Jaani, ki je v tem razredu dirkal le dvakrat.
Porschejev dirkalnik sicer preveva nostalgija. Na dirkah bo namreč nastopal odet v črno, belo in rdečo barvo, kot eden izmed prvih sponzorjev pa se je pojavil zvest partner iz preteklosti, švicarski strokovnjak za izdelavo ur, Tag Heuer, vseh partnerjev pa bo skupaj 12.
Sicer pa bo Porschejev vstop v serijo Formule E prvi nastop stuttgartske avtomobilske znamke v katerikoli dirkaški seriji enosedežnih dirkalnikov z odprto kabino po več kot 30 letih. Ob tem gre tudi za del električne strategije do leta 2025, del katere je nenazadnje prihajajoči električni avtomobil Mission E, ki bo na ceste zapeljal v prihodnjih dneh. Nastop v seriji bo tako še dodatno pripomogel k promociji električnih vozil znamke.
Mercedesovega moštva uradno še ni na seznamu, skrivajo se pod imenom HWA Racelab. HWA je tudi eno od moštev, ki skrbi za njihove dirkalnike v seriji DTM in v času pred začetkom sezone se bodo uradno preimenovali v Mercedes-Benz EQ Formula E Team. Dirkača? Stoffel Vandoorne in Garry Paffet.
Vsi sedeži v dirkalnikih sicer še niso zasedeni, videti je, da sta prosta sedeža še pri ameriškem Geox Dragonu (ob Brianu Hartleyju) ter pri DSu. Ali bo na enega od njiju sedel Nico Hulkenberg, ki v Formuli 1 izgublja tla pod nogami, pa še ni jasno.
Tridimenzionalni podatki
Nova tehnologija, ki jo razvijajo pri Jaguarju, bi lahko našla pot ne le v njihove serijske modele, temveč tudi v dirkalnike pokala I-Pace in Jaguarjevega moštva v Formuli E.
Gre za za 3-dimenzionalni prikazovalnik, ki bi nadomestil klasični projicirni zaslon pred voznikom in veliko bolj nazorno prikazoval za voznika pomembne, predvsem varnostne informacije v prostoru med njegovimi očmi in vetrobranskim steklom. Tudi navodila navigacijskega sistema bi bila tako bolj jasna in manj vsiljiva, raziskave pa so pokazale, da tako prikazane informacije zmanjšajo reakcijski čas, ki je potreben, da voznik reagira nanje.
No, tovrsten 3D sistem bi seveda prav prišel tudi tistim, ki ne vozijo, pa naj gre za potnike v klasičnem Jaguarju (ali Land Roverju), ali pa ko gre za infozabavne sisteme v avtonomnih avtomobilih prihodnosti.