V tretjem desetletju svojega nastopanja je Legendarni Seb Loeb že na začetku sezone vknjižil svojo – ne boste verjeli 80. zmago! Hkrati je postal s 47. leti tudi najstarejši zmagovalec relija za svetovno prvestvo. In nazorno dokazal, da je daleč od odsluženega voznika.
To je bil Monte presežkov, Monte, kakršnega si ljubitelji želimo in čakamo. Dvoboj večnih tekmecev, prvakov, ki sta si med seboj razdelila že 17 naslovov (morda celo zadnji sploh). In po tem reliju je tudi jasno, zakaj sta zadnji (dobri) dve desetletji v reliju v znamenju obeh Sebov. V francoskih sredozemskih Alpah, nedaleč od kneževine, v kateri je bil letos po dolgem času spet servis, pa tudi start in cilj, sta oba Francoza (Ogier je celo rojen v Gapu, ki je bil dolga leta pomožno središče relija) konkurenci pokazala, da se ima v tako spremenljivih pogojih še marsikaj naučiti.
Da bo začetek 50. sezone svetovnega prvenstva zanimiv in težko predvidljiv, je bilo vsem jasno. Razlog so bila seveda nova pravila in hibridni dirkalniki. Ob tako dramatični spremembi pravil je bilo jasno, da se bodo karte na novo premešale. Ni bilo samo vprašanje, kdo bo pripravil boljši dirkalnik, pač pa tudi, kdo od voznikov oziroma katera od posadk se bo na nov način vožnje hitreje in bolj prilagodila.
Ogeir in Loeb razred zase
No, na odgovore ni bilo treba čakati predolgo. Prvi dve preizkušnji v četrtek sta dali precej dober namig na to, kaj se bo zgodilo v naslednjih treh dneh. Ogier (Toyota) z novim sovoznikom Benjaminom Veillasom je silovito potegnil in njegov tempo je lahko sledil še – devetkratni prvak Loeb (Ford M-Sport), ki je ravno tako vozil z novo sovoznico Isabelle Galmiche, po vrhu tega pa je le nekaj dni pred začetkom dirke na drugem mestu končal letošnji reli Dakar.
Preberite še: Dakar 2022: Zakaj je Dakar še enkrat opravičil svoj sloves?
Večina ostalih se je tipajoče privajala na novo hibridno tehnologijo, ali pa tarnala, da sistem še ne deluje. In zdelo se je, da Hyundaijevi vozniki še najbolj nergajo … Toda Loeb se je v Pumi očitno počutil odlično in v petek je s štirimi zmagami na preizkušnjah sredi dneva prevzel vodstvo. Za kratek čas se je na drugo mesto vrinil Evans, toda Ogier, ki je imel nekaj težav le na peti preizkušnji, je začel počasi zmanjševati zaostanek.
Sobotni del je opoldansko pavzo prvak že preživel v vodstvu, Loeb pa je imel nekaj težav z delovanjem hibridnega sistema. Toda zdelo se je, da je Ogier potegnil pravega asa iz rokava v soboto, na 13 preizkušnji, eni od redkih, ki so skrivale na vrhu še nekaj snega in ledu. Sicer je imel na svojem Yarisu že nameščene zimske Pirellijevke, toda ko je videl, da ima 'stari lisjak' štiri najmehkejše slick pnevmatike, je zadnji trenutek zamenjal za enako kombinacijo. In Loeba z lastno taktiko na zahrbtni podlagi premagal za 16 sekund. Zdelo se je, da je obračuna konec …
Ni konec - dokler ni konec
Toda ko je v nedeljo zjutraj Loeb z zmago na preizkušnji pokazal, da se ne namerava predati, je na 16 in predzadnji preizkušnji napravil svojo redko, toda katastrofalno napako mlajši Seb – predrl je pnevmatiko in izgubil kakšne pol minute ter pred 'super specialom', zadnjo preizkušnjo zaostajal za veteranom za 9,5 sekunde.
Morda, čisto morda bi se le izšlo, ko ne bi na štartu prvak naredil še svoje druge redke napake – s prehitrim štartom si je nakopal 10 sekund kazni. Računica pokaže na koncu pol sekunde razlike, toda Loeb je zagotovo pred štartom vedel, kaj se je zgodilo in je taktično odpeljal zadnje kilometre do svoje velike, verjetno največje zmage. Že 80. v svoji karieri, 8 na Monte Carlu in prve izven Citroenovega okrilja. Morda pa bo ta rezultat le pomenil, da bo veliki Seb odpeljal še kakšnp dirko letos. Podobno seveda velja tudi za Ogierja, ki ravno tako še ne ve, koliko relijev bo letos odpeljal.
V senci dvoboja velikanov se je na široko smejalo Malcolmu Wilsonu, ki je poltovarniški Fordovi ekipi pripeljal prvo, tretje in peto mesto. Craig Breen in Paul Nagle sta torej pristala na tretjem, mladi Gus Greensmith in Jonas Andersson pa na petem. Seveda – s kar nekaj izpadov pri konkurenci, kar je itak značilno za Monte.
Adrien Fourmaux je spektakularno zletel s ceste že v petek, Ott Tanak je prebil hladilnik in obstal, potem ko nikakor ni mogel najti prave forme. Njegov kolega v ekipi Thierry Neuville se je ves čas pridušal nad delovanjem hibrida, potem pa uničil celo blažilnik in se moral zadovoljiti s šestim mestom. Tudi Elfyn Evans je nesrečno zdrsnil s ceste in izgubil preveč časa za dober končni rezultat. Mladi Oliver Solberg ravno tako, sicer je v petek nadaljeval, toda vendarle obstal, saj je izpušni sistem njegovega Hyundaija puščal pline v kabino.
Rezultati:
2. Ogier / Veillas (Francija, Toyota GR Yaris Rally1) +0:10.5
3. Breen / Nagle (Irska, Ford Puma Rally1) +1:39.8
4. Rovanperä / Halttunen (Finska, Toyota GR Yaris Rally1) +2:16.2
5. Greensmith / Andersson (VB, Šve, Ford Puma Rally1) +6:33.4
6. Neuville / Wydaeghe (Belgija, Hyundai i20 N Rally1) +7:42.6
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj