Prvič letos spet na vrhu prvak

14. 5. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Portugalski reli velja za makadamsko klasiko v prvenstvu WRC in zato je zmaga toliko bolj odmevna in zaželena. Kale Rovanpera in Jonne Haltunen sta po dolgem času spet zablestela - in po zmagi tudi prevzela vodstvo v točkovanju. Drama spet v kategoriji nižje, ki prav zaradi tega postaja vse bolj priljubljena.

Rovanpera in Halttunen (Toyota) sta sicer zmagala z res izjemno prednostjo skoraj minute, toda vse skupaj se je v petek začelo mnogo bolj kaotično in kar pet posadk se je zamenjalo v vodstvu do večera, ko je finski svetovni prvak končno prišel do vodstva. In ko je v soboto Toyotina dvojica odločno napadla (in že prvo preizkušnjo dobila s skoraj 13 sekundami prednosti pred prvim zasledovalcem), je bilo hitro jasno, da jima lahko zmago iz rok iztrgata le lastna napaka ali tehnika.

Številni odstopi in okvare

Prvo mesto je bilo skoraj oddano tudi zaradi napak in smole nasprotnikov - Tanak (M-Sport Ford), ki je vodil petkov dopoldan, je snel pnevmatiko in padel na peto mesto. Dodatno ga je demotiviral še hibridni sistem, ki je odpovedal v soboto zjutraj. Evans, ki je vodil po štirih relijih (in zmago na Hrvaškem) je moral na pot prvi in je igral vlogo 'čistilca' ceste, potem pa v želji po boljši uvrstitvi pognal svojega Yarisa Rally1 globoko pod cesto. 

Sordo (Hyundai) se je sicer dobro upiral, toda sobotni tempo finske posadke s petimi zmagami na preizkušnjah je bil vendarle preveč. Neuville in Wydaeghe (Hyundai) sta s solidnim tretjim mestom upala na kaj več, toda napaka turbo polnilnika v nedeljo je pomenila, da sta se morala zadovoljiti s četrtim, kljub temu je Hyundai zasedel tretje mesto, saj je to uspelo Esapekki Lappiju s sovoznikom Jannejem Fermom.

Prvak končno vodi, Tanak drugi

Tanak je glede na smolo  vendarle potegnil največ iz tega in ostal na četrtem mestu, na posebni preizkušnji pa z drugim mestom dobil še štiri dodatne točke in se prebil na drugo mesto skupno - pa vendar 17 točk za finsko dvojico, ki zdaj suvereno vodi. Kljub le eni zmagi v petih relijih. Seb Ogier, ki je odpeljal le tri relije, je še vedno na tretjem mestu (zahvaljujoč dvema zmagama), prav mogoče pa je, da se bo to spremenilo že v začetku junija, ko bo serijski prvak nastopil na reliju na Sardiniji.

Solberga pirueta stala zmage

V kategoriji nižje, torej v WRC2, je bilo pričakovati trd boj za najvišja mesta, predvsem zato, ker sta se najboljšim pridružila še lanski prvak Andreas Mikkelsen (prvič letos) in Kris Meeke. Toda usoda je hotela, da izkušena voznika več tovarniških ekip v razredu WRC in Rally1 nista krojila vrha. Meeke je že v petek uničil zadnji blažilec, Mikkelsen pa prebil pnevmatiko. Tako je vodstvo prevzel mladi Oliver Solberg s sovoznikom Eliottom Edmundsonom, njegov edini resni tekmec je bil ravno tako nekdanji dirkač poltovarniške ekipa M-Sporta Gus Greesmith (s sovoznikom Jonasom Anderssonom).

Ko je že kazalo, da bo Britanec nedeljo začel z dobre pol minute zaostanka - je štartal s skoraj pol minute prednosti! Solbergu je vodstvo namreč prisodilo minuto kazni zaradi demonstracijskega vrtenja pred ciljem posebne hitrostne preizkušnje. Švedsko britanska dvojica je sicer silovito napadla in ko je Greeensmith po skoku poškodoval volanski mehanizem, je vse kazalo, da bo morda vendarle nadoknadil izgubljeno. Pa ni. Bore 1,2 sekunde je zmanjkalo in Greensmith odhaja iz Portugalske z zmago. In zaradi številnih odstopov tudi s skupno šestim mestom ...

Rezultati, skupno:

1.
Toyota GR Yaris Rally1
Toyota Gazoo Racing WRT
3:35:11.7
 
2.
Hyundai i20 N Rally1
Hyundai Shell Mobis WRT
3:36:06.4
+54.7
 +54.7
3.
Hyundai i20 N Rally1
Hyundai Shell Mobis WRT
3:36:32.0
+1:20.3
 +25.6
4.
Ford Puma Rally1
M-Sport Ford WRT
3:37:15.8
+2:04.1
 +43.8
5.
Hyundai i20 N Rally1
Hyundai Shell Mobis WRT
3:43:34.2
+8:22.5
 +6:18.4
6.
Škoda Fabia RS Rally2
Toksport WRT 3
3:44:55.1
+9:43.4
 +1:20.9

Preberite še: Reli Vipavska dolina: Zakaj je Turk odstopil in Grossi (ni) zmagal

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja