Reli Vipavska dolina: Zakaj je Turk odstopil in Grossi (ni) zmagal

30. 4. 2023 | Gregor Pavšič
Deli

Po treh letih je serijski prvak prvič odstopil in ko bi moral Grossi dobiti dirko, je skupno zmago 'zapravil' tik pred ciljem. Toda ostal zmagovalec točkovanja za slovensko prvenstvo. Tik za njim je  razkošni vozniški talent dokazoval komaj 18 letni Škulj ...

Marko Grossi v soboto zvečer ni natanko vedel, ali naj se prešerno smeji ali naj bo jezen sam nase zaradi zamujene priložnosti na zanj domačem reliju. Grossi vozi za barve ajdovskega kluba in njegova zmaga bi bila pika na i trudu organizacijske ekipe pod taktirko Martina Štucina in Silvana Lulika. Vse do predzadnjega ovinka je Grossi držal vodstvo v skupnem seštevku. Ko so ga tam že v mraku pričakali navijači s prižganimi baklami, pa se mu je zgodila edina napaka na reliju. Po vrtenju mu je ugasnil motor in izguba časa je bila tolikšna, da ga je prehitel konstantno hitri Italijan Federico Laurencich (Škoda Fabia Rally2). V cilju je za slovensko zmago zmanjkalo 5,6 sekunde.

"Začetek sezone je odličen, vsekakor sem bolje pripravljen kot ob enakem času lani. Vseeno pa ostajam realen, nisem še tam, da bi lahko napadal Turka. Vsekakor pa bom to že na naslednjem reliju v Velenju poskusil,” je v cilju dejal Grossi. Zmaga posadke Marko Grossi-Tara Berlot in odstop glavnega tekmeca je iz športnega vidika odlična napoved za zanimivost letošnje sezone.

Turku ponagajala turbina v Hyundaiju

Za zaosatnek in odstop so bile krive tudi tehnične težave Turkovega dirkalnika, saj je državni prvak v uvodu relija tožil nad manjšo močjo motorja. Že na shakedown testu se je snela cev turbinskega polnilnika, ta je nato odpovedala na peti hitrostni preizkušnji in tudi menjava ni pomagala. Prišlo je do enake okvare tudi nadomestnega polnilnika. Po šesti preizkušnji sta Turk in Kacinova dokončno parkirala ob cesti povezovalne etape. Zanju je to šele prvi odstop po reliju Poreč leta 2019.

V skupni razvrstitvi za zdaj še nimata resnega tekmeca, saj je imel Grossi debelo minuto prednosti pred zasledovalci. Tekmeci v primerljivih dirkalnikih Rally2 oziroma R5 - to sta predvsem Mitja Klemenčič in Aleš Zrinski (oba Škoda Fabia Rally2) za zdaj še niso dovolj hitri. Boštjan Logar bo s takim avtomobilom prav tako odpeljal dva ali tri relije, Darko Peljhan pravi, da bo letos ostal še pri svojem “prototipnem” dirkalniku Volkswagen Polo Proto, in da bo preskok v razred Rally2 še moral počakati. Peljhan in sovoznik Matej Čar sta bila kljub temu zanesljivo hitrejša od Zrinskega in Klemenčiča, zato pa sta na zadnji hitrostni preizkušnji za 0,4 sekunde vendarle izgubila drugo mesto v slovenskem prvenstvu.

Na skupno drugo mesto z za dva razreda skromenjšim dirkalnikom

Drugo mesto sta jima namreč speljala Mark Škulj in Pia Šumer (Opel Corsa Rally4), ki sta bila morda celo prvo ime vipavskega relija. Drugo divizijo, najštevilčnejši razred relija, sta dobila presenetljivo suvereno. Škulj je bil sicer favorit, toda deset najboljših časov na desetih preizkušnjah je bil redko viden prikaz velike premoči v tem razredu. Po dveh nastopih v Avstriji je imel 18-letnik za seboj že okrog 300 dirkaških kilometrov, njegova prednost več kot dveh minut oziroma 1,3 sekunde na kilometer pa napoveduje pohod proti naslovu državnega prvaka. “Nisem pričakoval take prednosti. Malo zagotovo pomagajo kilometri v Avstriji, obenem pa je tudi priložnosti za napredovanje še dovolj. Vsekakor izjemen začetek sezone, kakršnega smo si lahko le želeli,” je v cilju razlagal voznik, ki ga bomo letos videli tudi na relijih za evropsko prvenstvo.

Tudi Janu Medvedu ponagajal turbina

Državni prvak Jan Medved (Opel Corsa Rally4) je imel težave s turbinskim polnilnikom že na prvi hitrostni preizkušnji, vsaj na prvem reliju pa ni bil kos Škuljevim časom. Medved se je s petnajstega mesta rešil na končno šesto, a je v primerjavi s Škuljem tudi po težavah izgubil še dodatni dve minuti. Razlike v tem razredu so bile sicer za zmagovalcem majhne. Od drugega do šestega mesta je posadke ločila le dobra minuta.

V Diviziji 3 na štartu ni bilo prvaka Matica Humarja, ki še čaka na nove dele za dirkalnik. Na štartu je bilo le pet posadk, od tega v cilju dve. Zmagala sta Vasja Miklavčič in Martin Černigoj (Renault Clio RS). V Diviziji 1 sta tokrat prevladovala Domen in Klara Slejko (Opel Adam Cup), ki sta dobila sedem preizkušenj in niti na eni nista bila slabša kot druga.

 
Rezultati, skupno:
 
1. Laurencich Federico - Mlakar Alberto Škoda Fabia Rally2 evo
1:02:27.6
2. Grossi Marko - Berlot Tara Hyundai i20 R5
AK Ajdovščina Motorsport
1:02:33.2
3. Mayer Daniel - Baumann Alessandra Peugeot 208 T16
1:03:34.7
4. Škulj Mark - Šumer Pia Opel Corsa Rally4
AMD Gorica
1:03:47.7
5. Peljhan Darko - Čar Matej Volkswagen Polo RN4
Dirkalno Društvo R
1:03:48.1
6. Zrinski Aleš - Vidmar Rok Škoda Fabia Rally2 evo
AK Plamtex Sport
1:05:27.0

Preberite še: Imate slab dan? Ne more biti tako slabo, le poglejte, kaj se je zgodilo temu lastniku Ferrarija…

Priporočamo tudi: 5 najbolj zanesljivih nemških avtomobilov vseh časov, ki vas za nič na svetu ne bodo pustili na cedilu

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja