Veliki Monte odpira revolucionarno sezono WRC-ja

Rally Monte Carlo tudi letos odpira novo sezono, ki bo štela 13 relijev - če ne bo odpovedi. Ta sezona pa je revolucionarna predvsem zaradi novih pravil za kraljevski razred Rally. To pa seveda še zdaleč ni vse, kar je novega!

Veliki Monte odpira revolucionarno sezono WRC-ja (foto: Red Bull) Red Bull
20. 1. 2022

V servisnem prostoru otvoritvenega relija nove sezone, ki bo nekaj letih spet v Monte Carlu (in ne Gapu), tam, kjer stojijo tudi servisni prostori za VN Monaca, bo letos nenavadno tiho. Dirkalniki kraljevskega razreda Rally1 (nič več WRC) se bodo morali po servisu namreč voziti le s pomočjo električnega motorja v novem hibridnem pogonskem sistemu! Tako je, novi dirkalniki so v bistvu priključni hibridi, saj se 1,6 litrskemu motorju (enak kot lani) pridružuje še e-motor s 100 kW moči, energijo pa črpa iz li-ionske baterije v dnu dirkalnika z zmogljivostjo 3,9 kWh (ki jo je moč polniti v servisu). Rezultat - štirikolesno gnani bolidi zdaj zmorejo tudi preko 370 kW (500+ KM). Impresivno ...

Hibridizacija, toda kaj bo prinesla?

Seveda je to le tako dolgo, dokler je zaloge energije dovolj, seveda pa bo lahko voznik z regeneracijo obnavljal količino električne energije v bateriji. Menda toliko, da jo bo izpraznil do konca preizkušnje. Kako bo to počel je seveda stvar učenje, na voljo pa bo imel tri programe za intenzivnost e-pomoči. Sicer pa gre tehnično za zelo podoben sistem, kot v cestnih priključnih hibridih. Vsi vodilni pri tovarniških ekipah so si pri tem enotni - ključnega pomena pri tej revolucionarni spremembi bo seveda vzdržljivost. In sposobnost prilagajanja voznika na nov način vožnje. Da ne bo lahko govorijo tudi številne resne nesreče na zadnjih testiranjih. Karte se bodo tako spet na novo premešale ...

Kako drugačni so oziroma bodo novi dirkalniki ne ve natančno oceniti še nihče, toda nekatere primerjave, ki že krožijo po spletu kažejo na to, da bodo Rally1 dirkalniki občutno hitrejši, ne glede na dodatnih 100 kilogramov teže in na nekoliko poenostavljeno tehniko (le pet prestav, brez sredinskega diferenciala, krajši hod podvozja, ...) in aerodinamiko. Toda vse to so le akademske primerjave, pravo vrednost in rezultat bo dala le dirka. 

Monte Carlo s številnimi novostmi

In tudi tukaj bo primerjave težko iskati, kajti letošnji Monte je precej drugačen od lanskega. in večine ostalih. Servisni prostor je spet v kneževini in kar 95 odstotkov poteka je speljanega po novih cestah. Posadke bodo tako začele že v četrtek zvečer z dvema preizkušnjama, potem sledi dirkaški petek s šestimi preizkušnjami, sobota s petimi in nedelja  štirimi. Vse skupaj bodo posadke prevozile skoraj 300 tekmovalnih kilometrov razdeljenih v 17 preizkušenj. In večina jih bo precej bliže kneževini in obali, zatorej bo tudi vreme toplejše, snega pa itak ni skoraj nič.Toda Monte je vedno nepredvidljiv, če ni snega, pa bo led na prelazih in črni led v zakotnih legah.

11 najhitrejših

Na startu bo 74 posadk, od tega kar 11 v razredu Rally1, kar 28 v razredu Rally2 in le 4 v še vedno novem Rally3 razredu (vstopni razred s štirikolesnim pogonom), ki šteje tudi za JWRC prvenstvo. Falango v novem Fordu Pumi bo vodil Craig Breen s Paulom Naglom, zagotovo pa bo prvo ime Forda in M-Sporta, če ne kar relija Sebastien Loeb, ki se z novo sovoznico Isabelle Galmiche vrača v WRC. Zaenkrat le za en reli, toda ...

Pri Toyoti in Hyundaiju nič zares novega - pri japonski ekipi zagotovo tudi tokrat še največ pričakujejo od osemkratnega prvaka Seba Ogierja, ki bo to sezono (verjetno) zadnjič nastopal, pa še to le na izbranih relijih. Čaka nas torej verjetno zadnji epski obračun dveh Sebov, ki sta si v zadnjih dveh desetletjih razdelila med seboj kar 17 naslovov!

Tako da seveda rezultatsko večina leži na ramenih viceprvakov, dvojice Elfyn Evans/Scott Martin, pri Korejcih pa imajo dve železi v ognju.  Thierry Neuville in Martijn Wydaeghe ter Ott Tänak in Martin Järveoja. Belgijec je proti koncu lanske sezone pokazal dobro formo, Tanak pa bo pravo formo v Hyundaiju moral šele pokazati.