WRC: Hyundai vrača udarec, s Tanakom!

4. 10. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Kar se je lani zdelo skoraj nemogoče, se je zdaj izkazalo za še kako - mogoče. Ott Tanak je lani nejevoljen in nezadovoljen na vrat na nos prekinil pogodbo s Hyundaiem. In se s sovoznikom Martinom Jarveojo presedel v (poltovarniški) M-Sport Ford.

Takšna porazdelitev moči je sicer vsaj na papirju zagotavljala nekaj več zanimivosti v prvenstvu in enakomerno porazdelitev najboljših voznikov, toda to se je izkazalo za resnično le v prvem delu prvenstva. Potem so se začeli odstopi in tehnične napake in Tanak, ki slovi kot vrhunski voznik, ki pa je tudi ustrezno muhast, zahteven in nepredvidljiv, je gotovo začel seštevati. Odločitev je padla verjetno še bistveno pred drugo letošnjo zmago (Čile), ki je le ublažila napoved odhoda (že tretjega odhoda) iz ekipe Malcolma Wilsona.

Tanak spet pri Hyundaiu, tu so razlogi ...

Drugo leto bo Tanak torej spet v ekipi Hyundaia, ki pa se je, vsaj vodstveno, resno okrepila in spremenila. Tanak je še pred dobrim letom večkrat dejal, da v. d. šefa ekipe Julian Moncet (šef razvoja motorjev) pač ni dorasel svoji nalogi, čeprav je odličen inženir. Toda iz Hyundaia so Moncetu stopili za hrbet in Tanak je vedel, da zaradi njega ne bo sprememb.

Kdo je okrepil korejsko ekipo?

Ko je Estonec, sicer prvak iz leta 2019 (takrat še s Toyoto), nenadoma prekinil pogodbo, je bilo vsem jasno, da ekipa potrebuje močnega in izkušenega vodjo. Kar je Andrea Adamo zagotovo bil in s Tanakom sta se dobro ujela. Končno so Korejci našli zamenjavo - Cyril Abiteboul, šef dveh ekip v F1, je pristal na izziv, hkrati pa se je lahko zanesel na novega tehničnega šefa - Francoisa Xavierja Demaisona.

To je človek, ki je stal za vsemi uspehi slovite Volkswagnove ekipe, ki je šestkrat osvojila naslov prvaka z Ogierjem. Očitno so bili to dovolj dobri razlogi, da se je Tanak vendarle vrnil h korejski ekipi, kjer bo spet skupaj s stalnico, Thierryjem Neuvillom. Seveda pa ne gre zanemariti finančnega dela pogodbe, ki ga pri skromni M-Sportovi ekipi zagotovo niso mogli izenačiti.

In kaj bo pri M-Sportu?

Drugo leto bo tako vsaj boj na vrhu malce bolj izenačen, M-Sport pa bo zdaj imel proste roke pri izbiri mladih in talentiranih voznikov, ki so jih že kar nekaj vzgojili. Še vedno pa je kar nekaj neznank, kako naprej, saj imajo kronično šibek proračun, pa še tega ne morejo več polniti s prodajo dirkalnikov, ker hibridni Rally1 bolidi ne smejo nastopati v regionalnih prvenstvih (prodali so le dva).

Kdo točno bo sedel v Pumi še ni jasno, Richard Millener, šef ekipe pa je potrdil, da bodo športne uspehe morali postaviti malce nižje. Še vedno pa lahko za malo denarja dobijo nekaj spodobno izkušenih voznikov s precej kilometri v dirkalnikih prve lige in posadk, ki so še vedno mlade in željne uspeha.

Sam po sebi se kot prva možnost kaže verjetni prvak WRC2 Andreas Mikkelsen (ex VW), pa Oliver Solberg (ex Hyundai) ... Zagotovo se bo poslovil tudi vsaj eden od Hyundaievih delnih voznikov (Suninen, Sordo), od katerih bi lahko kateri spet sedel v Pumo, iz 'kazenske ekspedicije v WRC2' bi se lahko vrnil Adrien Formaux, tu sta še naraščajnika Pierre Louis Loubet in Gregoire Munster.

Preberite še: Enyaq vRS: zelena mamba bo zdaj še bolj strupena

BONUS VIDEO: Avantgarden, odštekan in udoben: DS 7 izstopa med modernimi SUV-ji

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol