Kdo bo najhitrejši na otvoritvenem reliju sezone v Ajdovščini?

27. 4. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Z relijem Vipavska dolina se zdaj že tradicionalna začenja letošnje prvenstvo v reliju, ki je že nekaj časa najbolj množična in spremljana panoga v slovenskem avtomobilskem športu.

Skoraj sto kilometrov hitrostnih preizkušenj po vipavskem in ajdovskem koncu čaka posadke, ki so se prijavile na otvoritveni reli slovenskega prvenstva. Reli, ki šteje za slovensko prvenstvo, poleg tega pa tudi za točke pokalnih tekmovanj Austrian rally challenge, Alpe Adria Rally cup in srednjeevropske cone za starodobnike, sestavlja deset hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini dobrih 96 kilometrov. Med njimi je seveda nekaj legendarnih, kot so na primer drseče Žablje, pa ozka in zaprta Predmeja, ... Vse skupaj pa se bo začelo v petek zvečer s ceremonialnih štartom na Lavričevem trgu v Ajdovščini in potem z aktaktivno mestno hitrostno preizkušnjo.

Sedem posadk v najmočnejših bolidih

Letos so prijavljeni vsi najboljši, čelu s serijskim prvakom Rokom Trukom in sovoznico Blanko Kacin (Hyundai i20), ki sta ravno končala reli za SP na Hrvaškem. Letos se mu bo poskusil vsaj približati Marko Grossi s Taro Berlot (Hyundai i20), toda Turk ima seveda prednost izkušenj in navoženosti. Zanimiv je povratek Mitje Klemenčiča (sovoznik je izkušeni Vili Ošlaj) v 'prvo ligo' s Škoda FAbio Rally2, ravno tako pa bo poskušal korak više napraviti Aleš Zrinski s sovoznikom Rokom Vidmarjem, saj sta zamenjala dirkalnik (zdaj Škoda FAbia, prej Ford Fiesta) in tudi ta par se zanaša na izkušenje in kilometre relija za WRC na Hrvaškem.

Ker je poteka letos reli nekaj kasneje kot lani, ko je bil tik pred hrvaško preizkušnjo WRC, na štartu pač ni tako zvenečih imen, kot lani, ko so nastop kot test pred svetovnim prvenstvom izkoristili nekateri izjemni vozniki (na primer Rus Grijazin, Američan Johnston ali pa mladi Čeh Cais).

Izjmenih 23 prijavljenih v razredu Rally4

Zagotovo bo najbolj zanimivo spet v diviziji 2, kjer je na štartu kar 23 posadk z različnimi dirkalniki razreda Rally4. Ampak krog tistih, ki se bodo borili za zmago seveda ni tako širok. Mark Škulj in Pia Šumer imata za seboj že dva relija v Avstriji in tako resno število uspešnih kilometrov, zagotovo jih dosti manj nima prvak Jan Medved s sovoznikom Izidorjem Šavljem (oba Opel Corsa Rally4), ki sta dirkala tudi na Hrvaškem. Intenzivno sta se pripravljala na sezono tudi Mitja Glasečnik in Matej Pistotnik (Peuegot 208), venar pa je tu še nekaj odličnih voznikov, kot so Martin Štucin, Jernej Fakin, pa Borut Bratina, ... Seveda pa kak tudi manjka (Nik Prunk, Grega Premrl).

Med 89 posadkami iz sedmih držav je kar sedem posadk prijavljenih v najmočnejšem in najbolj atraktivnem razredu Rally2, za popestritev pa bosta na štartu tudi dva dirkalnika v razredu Rally3, s posadkama Požeg-Korpar in Mušič-Trček.

Več po poteku relija in časovnici pa najdete tukaj !

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol