Je novinec v ponudbi bolj po meri ljubiteljev BMW-jev, ali enoprostorcev? Tu je mnenje iz prve roke

Novi BMW 2 Active Tourer sodi med letošnje najpomembnejše bavarske novosti. Da bi nam pojasnil razloge za nadaljevanje ene izmed zadnjih 'enoprostorskih' avtomobilskih zgodb, nas je BMW povabil na jug spomladansko tople Španije, kjer smo preizkusili kar tri različice tega modela. Izmed teh bosta dve pri nas na voljo že ta mesec, med prvimi na planetu pa smo preizkusili tudi najmočnejšo različico, ki je bila pravzaprav še prototip.

Tisti bolj zvesti bralci revije Avto Magazin najverjetneje veste, da se mednarodnih avtomobilskih predstavitev v imenu naše revije praviloma udeležujejo moji novinarski kolegi, a tokrat je naneslo nekoliko drugače. Namreč, BMW je na jugu Španije, v Malagi, kjer so januarske temperature podobne pozno spomladanskim v Sloveniji, tokrat pripravil dvojno predstavitev, na kateri smo poleg novega BMW 2 AT, prvič srečali tudi osveženo linijo njihovih premijskih šestvaljnih motociklov iz serije K1600. Skozi uredniško sito sem torej padel jaz, nekoliko bolj vajen motociklov kot avtomobilov. Zato bo tokratna predstavitev enega izmed najbolj izrazito družinskih BMW-jev nekoliko drugačna.

Enoprostorec! Da ali ne?

Prva generacija BMW-jevega Active Tourerja je na ceste zapeljala pred osmimi leti, kar merjeno v avtomobilskem času predstavlja celo večnost. Model s katerim se je BMW precej radikalno oddaljil od svojih tradicionalnih konstruktorskih prepričanj je temeljil na osnovi njihovega Minija, kar je bila vsekakor dobra popotnica, predvsem za prepričati tiste, ki od avtomobilov z modro-belo značko na pokrovu motorja pričakujejo tudi obilico vozniške dinamike. No, sam sem z modelom 2 Active Tourer v teh osmih letih uspel nabrati nekaj malega izkušenj, zato lahko rečem, da je bil Active Tourer kot družinski avtomobil odličen, za BMW entuziaste pa niti ne tako zelo.

Pravzaprav je BMW Active Tourer tisti model, zaradi katerega sem v vožnji z njim še posebej veliko razmišljal o razlogih, da se je BMW zanj sploh odločil. Hočem reči, zaradi njega sem razmišljal o tem, da nas je avtomobilska realnost pripeljala do točke, v kateri morajo briljantni inženirski umi in prvovrstni  strokovnjaki za vozno dinamiko, nekakšen nabrekel kiosk na štirih kolesih prepričati, da se mora peljati kot pravi BMW. In tu sem se motil. Zelo.

Pri BMW-ju namreč zelo veliko pozornosti in časa namenijo željam svojih obstoječih in potencialnih kupcev, in kot nam je zbranim novinarjem na tej mednarodni predstavitvi pojasnil BMW, kupci vozni dinamiki, športnosti in drugim dobrotam, ki jih apriori povezujemo z znamko, pri nekaterih njihovih modelih ne posvečajo prav veliko pozornosti. Avtomobilski svet se brez dvoma spreminja, dovolj zgovoren dokaz, da imajo prav pri BMW-ju in ne jaz, pa je več kot 430.000 prodanih Active Tourerjev prve generacije.

Novo podobo dopolnjujejo aplikacije iz višjih in prestižnih razredov

Razlogov za nadaljevanje te uspešne zgodbe je torej več kot dovolj, novega poglavja pa so se v Munchnu lotili izredno temeljito. Če začnem pri osnovi, torej sami platformi novega Active Tourerja, naj povem, da je ta povsem nova in prilagojena predvsem kombiniranju s hibridnimi pogonskimi sklopi, ter seveda z nekaj modifikacijami pripravljena tudi za popolno elektrifikacijo pogonskega sklopa, ki pa vsaj za zdaj še ni napovedana.

Nova platforma bodočim lastnikom zagotavlja predvsem to, da na račun elektrifikacije ne bo potrebno sklepati prav nobenih prostorskih in drugih kompromisov. No, ker se spodobi, da smo natančni – pri modelih s priključno-hibridnim pogonom bodo tla v kabini za 20-milimetrov višja (zaradi debeline baterij), a to na samo prostornost in ergonomijo v kabini ne vpliva. V primerjavi s predhodnikom je novi Active Tourer tudi zrasel – za 32-mm v dolžino, 24-mm v širino, 21-mm v višino, za 25-mm pa je širša tudi širina kolotekov.

V zadnjih nekaj letih nas je BMW že kar nekako navadil na velike medgeneracijske preskoke na področju oblikovanja in novi Active Tourer pri tem vsekakor ni izjema. Sicer še vedno govorimo o nekoliko privzdignjeni 5-vratni karoseriji, ki pa je po novem videti bistveno bolj športna, oziroma če želite, tudi agresivna. Jasno je, da velikih 8-kotnih ledvičk, ki so integrirane v sprednji odbijač ni mogoče spregledati, a k temeljiti oblikovni preobrazbi in novi podobi močno pripomore tudi položnejši kot A stebričkov ter precej razširjen zadek, zaradi katerega se zdi avtomobil v 'plečih in ramenih' bistveno bolj mogočen.

O tem ali vam je všeč ali ne boste zagotovo najbolje presodili sami, a zbrani novinarji smo si bili večinoma enotni, da je v živo avto lep in predvsem bistveno bolj atraktiven kot njegov predhodnik. Osebno mu v dobro štejem tudi to, da zaradi določenih karoserijskih poudarkov kot so LED žarometi, velika maska, ozke zadnje LED luči in precej ostre linije, ta avtomobil nikakor ne skriva svojega plemenitega porekla, kar pa za njegovega predhodnika ne bi mogel reči.

Še bolj kot nad zunanjo podobo, pa bodo bodoči lastniki navdušeni nad notranjostjo avtomobila. Takoj po tem, ko se odprejo vrata, je moč zaznati, da novi Active Tourer odločno rine in tudi sodi v premijski razred. Že res, da so nam bili predstavljeni bolje opremljeni modeli, vseeno pa ni nobene dileme o tem, da so bili notranji materiali skrbno izbrani (tudi tisti, ki jih lahko pričakujemo v osnovnih različicah), ter da so se zelo potrudili tudi pri sami izdelavi in obdelavi tudi tistih najbolj pikolovskih detajlov.

Mirno lahko rečem, da je prestižen salonski občutek iz modela IX preskočil nekaj vmesnih modelov in svoje mesto našel tudi v kompaktnem razredu. Vseeno pa ima Active Tourer dovolj svoje lastne identitete, na armaturni plošči je namreč mogoče najti nekoliko nenavadno sredinsko režo za prezračevanje, všeč pa sta mi tudi proti vozniku usmerjena osrednji zaslon in kokpit. To me spominja na starejše bavarske generacije, hkrati pa to dojemam tudi kot opomnik sopotnikom o tem, kdo je v avtomobilu glavni.

V službi lastnika, pardon, lastnice

Da lahko Active Tourerja zares utemeljeno uvrščamo med najbolj premijske modele v segmentu zgovorno priča tudi komunikacijski sistem iDrive8, ki omogoča vklop in uporabo celega niza funkcij, o katerih pri tekmecih niti ne sanjajo. Dobro, poslovilo se je veliko stikal in hkrati z njimi tudi aura famoznega vrtljivega gumba na sredinski konzoli, a iDrive8 vse to nadomešča z avtomatizacijo funkcij in sistemom za glasovno kontrolo. Tako si boste lahko na primer nastavili avtomatsko odpiranje okna, ko se boste približali čitalcu za dvig zapornice, avtomatski vklop gretja sedežev pri določeni zunanji temperaturi, s pomočjo aplikacije na mobilnem telefonu pa tudi zagon brez ključa in celo povabilo tretjega k uporabi brez ključa.

Če bo ta tretji na primer kakšen izmed članov vašega podmladka mu lahko omejite največjo hitrost, nastavite največjo glasnost radia in onemogočite spreminjanje vaših osebnih nastavitev. Avtomobil si bo tudi zapomnil vaš glas (ali pa glas vaše soproge) in na podlagi tega izvršil vaš ali njen ukaz, da zapre okno na vaših ali njenih vratih. Vsak ključ zmore shraniti tudi posamične osebne nastavitve, kar pomeni, da bo avtomobil po vstopu vselej pripravljen za pravega uporabnika.

Medtem ko na področju digitalnih pripomočkov in povezljivosti praktično ni ovir in meja, pa ima Active Tourer tudi nekaj za ta razred povsem običajnih in 'analognih' uporabniških rešitev. Volan je ročno nastavljiv, zadnja klop pa je deljiva v razmerju 40-20-40. Hkrati je mogoče nastavljati tudi kot naslona in pomik sedalnega dela za 130-mm, s tem pa je mogoče prtljažni prostor iz osnovnih 406, povečati na končnih 1.445 litrov prostornine.

Na voljo samo z avtomatskim menjalnikom, najmočnejši hibrid prihaja šele poleti

Prodaja novega BMW Active Tourerja se pričenja ravno v dneh izida naše revije, a prav vse pogonske različice sprva še ne bodo na voljo. Počakati bo potrebno na hibridne različice, ki bodo na trg prišle tik pred začetkom poletja, dotlej pa bodo kupci lahko izbirali med dvema blagima hibridoma (220i in 223i), osnovnim bencinskim modelom z oznako 218i in enim dizelskim modelom z oznako 218d. Tudi pri BMW-ju številčne oznake že nekaj časa ne ponazarjajo delovne prostornine motorja, pač pa na nek način tozadevno primerjavo s klasičnimi atmosferskimi motorji glede na njihovo moč in pričakovano delovno prostornino. No, to pri BMW-ju resnično ni nekaj novega, saj so na ta način v začetku 80-ih let že označevali modele serije sedem (E21).

Pod navedenimi oznakami se torej skrivajo bencinski turbo trivaljnik (218i), bencinski turbo trivaljnik z blago-hibridno tehnologijo (220i), bencinski turbo štirivaljnik z blago-hibridno tehnologijo (223i) in štirivaljni turbo dizel (218d). Čeprav se na prvi pogled zdi, da motorna ponudba ni prav posebej nova, pa se v drobovju pogonskih sklopov skriva cel kup novosti. Tako pri bencinskih, kot tudi pri dizelskem motorju, je v primerjavi s prejšnjo generacijo novih kar 90-odtotkov sestavnih delov, uvajajo pa se tudi nove tehnologije, ki so jasno, namenjene predvsem učinkovitosti v smislu boljših zmogljivosti ob nižji porabi in nižjih izpustih.

Tako so dizla opremili z elektronskim prisilnim polnjenjem in elektronsko vodno črpalko, ter tako v marsikateri fazi delovanja razbremenili motor. Spremenili so tudi bate, sistem za kemično pretvorbo izpušnih plinov (SCR) pa prestavili bližje k motorju in tako povečali njegovo efektivnost. Podobno so se lotili tudi bencinskih motorjev, ki so dobili dvojni vbrizg goriva, izboljšan variabilni vžigalni sistem ter t.i. Millerjev ciklus krmiljenja sesalnih ventilov, ki znižuje temperaturo mešanice goriva in zraka ter zvišuje kompresijo, zaradi česar je motor v primerjavi s standardnim krmiljenjem učinkovitejši za približno 15-odstotkov.

Na prvi pogled nekoliko drzna, v resnici pa dobro preučena je tudi odločitev, da bo novi Active Tourer na voljo samo z avtomatskim menjalnikom. Ta bo v vsakem primeru dvosklopčni in sedem stopenjski, pri hibridnih modelih pa bo elektromotor vgrajen neposredno v ohišju menjalnika. Jasno je, da je tako neposreden prenos pomožne električne moči v smislu usklajenosti in uglajenosti v delovanju dobra izbira, kar se je kasneje izkazalo tudi v sami vožnji.

Preberite še: Premiera: BMW pohitel, naslednji novinec bo na trgu že februarja, prinaša pa kopico novosti, ki jih še nikoli niso uporabili

Na predstavitvi zbrani novinarji smo se imeli priložnost zapeljati tudi z zaenkrat še prototipnim priključnim hibridom, ki pa bo na trg prišel tik pred začetkom poletja. Vsekakor zelo impresivna pogonska izbira, več o njej pa si lahko preberete v sosednjem okvirju.

V vožnji – več udobja, manj dinamike, a pod črto odličen kompromis. Črka M opravičuje svoje mesto na blatnikih.

Na predstavitvi smo preizkusili modela 220i in 223i, za katera pri BMW-ju predvidevajo tudi največje povpraševanje kupcev. Osebno se mi je zdela izbira obeh modelov še posebej posrečena predvsem zato, ker so se v dveh skoraj 200-kilometrskih krogih pokazale tudi karakterne razlike, ki so nekoliko zamajale temelje mojega prepričanja o dinamičnih zmogljivostih tovrstnih avtomobilov. Ker je najbolje razčistiti takoj na začetku, kar takoj povem, da Active Toruer ni avtomobil ki bo na preizkušnjo postavljal voznikove sposobnosti protikrmiljenja. Za kaj takega je pogon speljan na napačni kolesni par, težišče previsoko, v prtljažniku pa bo v realnem življenju verjetno preveč sem in tja letečih drobnarij. Poleg tega je podvozje nastavljeno tako, da zelo dobro filtrira udarne jame vseh oblik, torej udobno oziroma bolje rečeno, avtomobilu primerno. Družinski avtomobil torej, katerega želja je predvsem dobro počutje voznika in sopotnikov, ter njihovo uživanje v vsem kar ponuja notranjost.

V primerjavi z nekaterimi drugimi, karoserijsko večjimi BMW-ji, je občutek prostornosti v Active Tourerju izjemen. Predvsem pa je manj tiste navidezne utesnjenosti za volanom. Več je preglednosti na vse strani in zdi se mi, da se v tem avtomobilu nikoli ne bo težko obrniti nazaj in preveriti kaj na zadnjih sedežih počne podmladek. Tako kot mora biti, torej. Poleg materialov v notranjosti, mi je že po prvih kilometrov v uho padla tudi dobra zvočna zatesnjenost kabine. Z izjemo podvozja, je v avtomobilu vse zelo tiho.

Za prvi testni krog mi je bil namenjen model 220i, ki s skupnimi 129 kilovati sistemske moči obeta več, kot bi od trivaljnika pričakoval. V vsakem primeru je to motor za tiste, ki se ne bodo pretirano zavzeto ukvarjali z grafi njegove moči ter navora in bodo vse skupaj prepustili kar motorju in menjalniku. Kot večina trivaljnikov je tudi BMW-jev tiste sorte, ki ga nima smisla gnati v zgornjo četrtino vrtljajev, saj tam opeša. S tem je dobro seznanjen tudi menjalnik, ki tudi v ročnem načinu ne bo dopustil dolgotrajnega prevrtavanja. Vseeno pa je bavarski trivaljnik od drugih drugačen po tem, da se zmore zavrteti do 7.000 vrtljajev in to mu vendarle dodaja nekaj športnega prizvoka. S porabo goriva, ki je po posameznih sekcijah testnega kroga znašala od 5,8 do 8 litrov bi morali biti zadovoljni tako kupci, kot tudi okoljevarstveniki.

Drugi dan je prišel na vrsto športnejši model 223i, v zapeljivo modri barvi, na večjih platiščih in s pnevmatikami manjšega bočnega preseka. Podatke, kot so 241 kilometrov na uro in 7 sekund do 100 km/h, težko povezujem z družinskim kompaktnim enoprostorcem, še posebej težko pa takrat, ko se na blatnikih bohoti majhen emblem v obliki črke M. Ta v tem primeru predstavlja bolj čvrsto vzmetenje in 15-milimetrov nižjo oddaljenost od tal. Vprašanje ali BMW to svojo znamenito črko M res nalepi na prav vsak blatnik se mi je zato vsekakor zdelo zelo na mestu. Gre namreč za črko, ki obljublja veliko. No, ker je bila maršruta drugega testnega kroga speljana po precej zavitih cestah, ki so na jugu Španije praviloma prevlečene s precej zrnastim asfaltom, je bilo priložnosti za to, da se črka M tudi dokaže dovolj. Moram priznati, da M tudi v primeru Active Tourerja prinaša pričakovane razlike. Ne vem, sicer ali gre pri velikosti tega emblema na blatniku za naključje ali namen, a recimo, da velikost emblema nekako sovpada z razlikami, ki jih le ta prinaša.

BMW 223i AT sicer še vedno ni športen avtomobil, a podvozje z nekoliko drugačnimi nastavitvami ter nižjimi pnevmatikami vendarle ponuja več povratnih informacij, nekaj več odzivnosti krmilnega mehanizma, manj je tudi nagibanja, na sploh pa se mi zdi, da karoserija glede na segment zelo čvrsto stoji na obesah, saj kakšnih očitnih nepravilnosti v podajanju in prenosih mase nisem uspel zaznati. Značaj štirivaljnika je že sam po sebi bolj športen, zelo dobra je tudi mehanska trakcija pogonskega para koles, zato so intervencije varnostnih sistemov zelo redke. Vse našteto je dovolj, da bo marsikatera noga voznikov tega avtomobila celo nekoliko bolj evforična, kot samemu avtomobilu pritiče. Pod črto, BMW Active Tourer 223i ni lovec na sekunde, vseeno pa lahko zapišem, da črka M glede na pričakovanja in segment prinaša dovolj potrebne razlike.

Kot sem že omenil, menjalnik je pri Active Tourerju vselej samodejni dvosklopčni in v kombinaciji s pomožnim elektromotorjem deluje zares brezhibno. Vseeno pa imajo v Munchnu na tem področju še nekaj prostora za izboljšave. Če se mi je pri modelu 220i njegovo delovanje zdelo popolno, pa sem pri modelu 223i pogrešal nekaj hitrejšo odzivnost, predvsem pri 'kick down-u'. Za odtenek hitrejši bi bil lahko tudi elektronski selektor prestav, predvsem takrat, ko situacija na cesti zahteva hiter premik z mesta ali manever obračanja.

 

Active Tourer je prerasel okvirje svojega razreda, je tako tudi pri cenah?

Brez zadržkov lahko zapišem, da se lahko ekipa inženirjev, ki je novega Active Tourerja pripravila za stare in nove kupce, mirno zlekne v naslanjače, prižge cigaro in spije kozarec dragega konjaka. BMW Active Tourer je namreč na številnih področjih prerasel okvirje svojega razreda, njegovi po velikosti primerljivi tekmeci iz tega in kompaktnega razreda, pa se lahko zanašajo zgolj na to, da se ne bo pridružil kakšnemu vzporednemu ali primerjalnemu testu.

Področij, kjer bi Active Tourer še kako zelo blestel namreč ni malo. Področja kjer ne bi, pa za večino tako ali tako niso zelo pomembna. Ob vsem tem je tudi razumljivo, da je okvirje razreda prerasel tudi s ceno. Na voljo bodo sicer tri osnovne stopnje opreme (Base, Luxury, M sport package) in kup zanimivih paketov opreme (Premium, Innovation..). Za vstopni model 218i bo potrebno odšteti 33.900 evrov, a v življenju je pač tako, da je multitalent vreden več.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj