Po letu 2035 zelo verjetno v EU ne bo mogoče več kupiti novega avtomobila, ki ga ne bo gnala eketrika. Toda polnilna infrastrutura resno zaostaja - do leta 2030 bi morali zgradit kar - 6,5 milijona polnilnic!
V EU je zdaj že skoraj gotovo - če se ne bo nič dramatičnega spremenilo pri pogajanjih s posameznimi državami, bo kar obveljalo dejstvo, da po letu 2035 ne bo mogoče več kupiti novih modelov s termičnimi motorji (s kakšno maloserijsko izjemo morda). V dobrih 12 letih bo torej tehnologija, ki je poganjala avtomobile več kot sto let, postala zgodovina.
Premalo in prepočasi
Do sem še nekako vse lepo in prav. Toda vse električno gnane avtomobile, ki bodo že do takrat v večini, bo treba tudi napajati. Že za doseganje cilja Fit for 55 predvideva zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov za 55 odstotkov do leta 2030 (glede na leto 1990) bo treba na prodajo električnih avtomobilov drastično pospešiti, to pa tudi pomeni, da bo bo po drugi strani potrebno pripraviti ustrezno polnilno infrastrukturo. Združenje proizvajalcev vozil (ACEA) je nedavno objavilo študijo, po avtorji kateri ugotavljajo, da v Evropi ne le, da resno manjka poilnilnic, ampak so te tudi dramatično neenakomerno razporejene.
Če bi torej v EU želeli doseči cilj zmanjšanja izpustov za 55 odstotkov, bi morali imeti do takrat zgrajenih in operativnih 6,8 milijona (!!) polnilnih mest, trenutno pa jih je 307.000. Torej bi morali v osmih letih kar za 22 krat povečati število polnilnic. Pri čemer je treba dodati, da se je v petih letih število polnilnic vendarle povečalo za 160 odstotkov.
Nizozemci so prvaki
Poleg tega so tudi neenakomerno porazdeljene, kjer je predvsem videti jasen razkorak med razvitim in bogatim zahodom in nezainteresiranim vzhodom. Že en sam podatek pove dovolj: približno 50 odstotkov vseh polnilnic v EU je skoncentrirano v le 2 državah (Nemčija, Nizozemska)! Nizozemci jih imajo na primer toliko, kot 23 vseh drugih članic EZ skupaj!
Po drugi strani jih je na celem Cipru le 57, na Malti 98, v Litvi 207, ... Koliko natančno jih je v Sloveniji, ni znano (ocene: okoli 800), po analizi ACEA pa se v Sloveniji, ki predstavlja 0,5 odstotka površine EU nahaja 0,4 odstotka vseh polnilnic, kar sploh ni slabo razmerje glede na velikost naše države (podobno enakomerno razpršitev imata na primer Italija, Francija).
Preberite še: Cene goriv so visoke, katere pa so alternative?