Temna prihodnost evropske električne mobilnosti. Kaj bo potrebno spremeniti?

Trenutno stanje: 632.423 javnih polnilnih mest za približno tri milijone baterijsko-električnih vozil

Več električnih vozil pomeni večjo obremenitev evropske polnilne infrastrukture. Po podatkih Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) je bilo konec leta 2023 v EU na voljo 632.423 javnih polnilnih mest in hkrati je bilo na cestah približno tri milijone baterijsko-električnih vozil. Med letoma 2017 in 2023 se je prodaja električnih vozil povečala za več kot 18-krat in prehitela mrežo polnilnih mest, ki se je povečala za šestkrat.

Vsako leto več kot milijon polnilnic

Profimedia

Do leta 2030 bo potrebnih 8,8 milijona polnilnih mest. Da bi to dosegli, bi bilo treba vsako leto namestiti 1,2 milijona polnilnic, vendar je ta cilj je skoraj 10-kratnik trenutne stopnje rasti. Leta 2023 je bilo postavljenih samo 153.000 novih javnih polnilnih mest. Evropska komisija želi imeti do leta 2030 v regiji 3,5 milijona polnilnih mest. To je namenjeno podpori elektrifikaciji, potrebni za doseganje predlaganega 55-odstotnega zmanjšanja emisij CO2 za osebna vozila.

Uredba navaja, da morajo biti hitre polnilnice z močjo najmanj 150 kW od leta 2025 nameščene vsakih 60 km vzdolž glavnih prometnih koridorjev EU. Po mnenju ACEA nekatere države v Evropi kot so Nemčija, Francija in Nizozemska prednjačijo in predstavljajo 61 % vseh polnilnih mest v EU na le 20 % površine regije. Ostalih 24 držav članic EU ima samo 39 % polnilnih mest, kljub temu, da predstavljajo približno 80 % površine povezave.

Več polnilnic, a manj moči

Profimedia

Analiza Evropskega observatorija za alternativna goriva (EAFO) kaže različne pristope razvoja. Zahodnoevropske države, vključno z Nemčijo, Francijo in Nizozemsko, imajo široko razširjena omrežja, ki podpirajo veliko bazo električnih vozil. Poleg tega te regije izvajajo tudi znatne naložbe v visoko zmogljive enote.

Vendar pa je njihova povprečna moč polnjenja na priključno točko nižja kot v nekaterih drugih državah EU. Infrastruktura zdaj hitreje napreduje v južnoevropskih državah, kot so Italija, Španija in Grčija, kljub temu, da v povprečju zagotavlja nižje ravni moči. Nordijska regija je prav tako priča stabilni rasti infrastrukture, brez velike povprečne polnilne moči.

Države srednje in vzhodne Evrope kot so Bolgarija, Estonija, Latvija, Slovaška, Hrvaška in Češka, zagotavljajo višjo moč polnjenja na polnilno točko, a imajo manjšo mrežo zaradi zmanjšane stopnje uporabe električnih vozil.

Ovira so tudi dovoljenja

Profimedia

Čas, potreben za izgradnjo in aktiviranje polnilne postaje za električna vozila, se razlikuje glede na državo, možnosti za oskrbo z električno energijo in dovoljenja. Priključitev na omrežje v državah, kot sta Francija in Avstrija, traja približno 12 mesecev, v primerjavi s približno 24 meseci v Italiji in Španiji.

Drugje nekatere države zahtevajo operativna dovoljenja, vključno z Nemčijo, Francijo in Španijo. Gradbena dovoljenja lahko tudi upočasnijo napredek. V državah, kot sta Francija in Norveška, lahko odobritev traja približno šest mesecev, medtem ko lahko na drugih lokacijah približno 18 mesecev.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Jure Godler iskreno o delu sebe, ki je javnosti skrit | Po mojem okusu