Kje na svetu je največ prestižnih avtomobilov? Slovenija v zgornji polovici

11. 1. 2022 | Jure Šujica
Deli

V nekaterih državah morajo zanje delati tudi več kot 100 let!

Slovenci smo praviloma znani kot ljubitelji dobrih, ali pa vsaj prestižnih avtomobilov. Prodaja nekaj let uvoženih rabljenih avtomobilov (praviloma) nemškega porekla zato že dolga leta cveti. Očitno pa gredo dobro v promet tudi nova vozila prestižnih znamk, na kar kaže tudi nedavna raziskava britanskega zavarovalniškega podjetja Confused, v kateri so ugotavljali število prestižnih avtomobilov glede na količino prebivalcev v posamezni državi.

Preberite še: Prodaja novih avtomobilov: Kakšni so rezultati ob koncu leta in katere avtomobile je mogoče kupiti brez čakanja?

Izmed 59 držav, v katerih so preučevali prodajo prestižnih vozil v zadnjih štirih letih se je Slovenija uvrstila na zavidljivo 23. mesto, pri čemer je za dve mesti prehitela Združene Arabske Emirate ter se uvrstila med Finsko na 24. in Francijo na 22. mestu. V Sloveniji, kjer po uradnih podatkih prebiva 2.078.938 ljudi je bilo namreč v zadnjih letih kupljenih 18.685 novih avtomobilov prestižnih znamk, kar pomeni da imamo v Sloveniji en takšen avtomobil na 111 prebivalcev –pet več kot na Finskem.

Vsa le ne tako prestižna

Najboljše razmerje med številom prebivalcev in številom prestižnih avtomobilov je sicer v Luksemburgu, kjer živi le 625.978 prebivalcev, kljub temu pa je bilo v zadnjih štirih letih tam prodanih 48.554 vozil prestižnih znamk oziroma eden na vsakih 13 prebivalcev. Ob tem je sicer potrebno omeniti, da so bila v raziskavo uvrščena vsa prodana vozila znamk Alfa Romeo, Audi, Bentley, BMW, Bugatti, Ferrari, Jaguar, Land Rover, Lamborghini, Lexus, Maserati, Mazda, Mercedes, Porsche, Rolls Royce in Tesla. Med njimi pa vsekakor najdemo vozila precej različnega cenovnega razpona, zaradi česar so razlike tudi tako velike.

Kupila božično drevo, a ga hitro zavrgla: v krošnji neprijetno presenečenje

Med državami z največjo koncentracijo prestinih vozil sicer dominirajo evropske države. Kar 13 izmed 20 najvišje uvrščenih držav je namreč evropskih in kar 17 med prvih 25.

Sicer pa so v omenjeni študiji raziskovali tudi to, kako dostopni so v povprečju prestižni avtomobili v posameznih državah. Povprečno ceno so določili tako, da so za vsako državo sešteli maloprodajne cene BMW X7, Porsche 911 Turbo S in Tesla Model S ter znesek delili s tri. Tako so ugotovili, da so prestižni avtomobili v povprečju najbolj dostopni Avstralcem. Tam cena povprečnega tovrstnega avtomobila znaša 94.604 evrov, kar pomeni, da si povprečen državljan z letno plačo 43.706 evrov nov prestižen avtomobil teoretično lahko privošči na dve leti in pol.

Slika je podobna tudi na Danskem, v Švici in ZDA. Slovenija na tem področju precej zaostaja. Povprečna cena prestižnega avtomobila namreč pri nas znaša 103.857, kar pomeni, da povprečen Slovenec z neto letno plačo 13.428 evri lahko v enem letu plača le 12,93 odstotka cene novega vozila.

Najtežje si bodo posamezniki na drugi strani prestižen avtomobil privoščili v Vietnamu. Povprečna maloprodajna cena zgornjih treh avtomobilov tam namreč znaša astronomskih 614.180 evrov. Ob povprečni letni plači 4.594,59 evrov bi moral tako povprečen državljan za nov tovrsten avtomobil delati kar 133,7 let. Več kot 100 let bi morali za takšen avtomobil delati tudi na Tajskem in v Kolumbiji, medtem ko bi povprečen Rus potreboval 'le' 32,3 let.

Preberite še: Črna, rdeča, bela ... Preverite z avtomobilom katere barve imate statistično več možnosti, da se boste zaleteli?

 

 

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"