Legendarni superšportnik je zapeljal v četrto desetletje

5. 12. 2020 | Jure Šujica
Deli

Če je bil Countach, njegov predhodnik prepoznaven zaradi svojega radikalnega videza, pa je bil Diablo tisti, ki je prestavljal tehnološke mejnike in rekorde.

Pisalo se je leto 1985 in italijanski avtomobilski biser Lamborghini je bil sredi turbulentnih časov. Le štiri leta pred tem sta namreč znamko pred propadom rešila Jean-Claude in Patrick Mimran iz Senegala, novo obdobje pa so napovedali modeli Jalpa, LM002 in pa začetek Projekta 132, s katerim bi naposled nadomestili starajočega Countacha. A minilo je kar pet let in še ena menjava lastnikov, preden je naposled luč sveta uzrl povsem nov superšportnik z imenom Diablo.

Trideseti rojstni dan tako praznuje superšportnik letos, s katerim so se pri Lamborghiniju postavili na sam vrh razreda športnih avtomobilov. Čeprav je bila njegova naloga nadomestiti enega izmed najbolj ikoničnih in najbolj brezkompromisnih avtomobilov vseh časov, je to nalogo opravil odlično. Po zaslugi prepoznavne oblike, za katero je poskrbel Marcello Gandini je namreč tudi Diablo na posterjih in v obliki miniatur postal obvezna oprema spalnic številnih najstnikov tistega obdobja.

A videz še zdaleč ni vse, ki je Diablu prinesel večno slavo. Hudič, kot se njegovo ime prevede iz španščine mi povsem pristaja. Postal je namreč prvi Lamborghini in eden izmed prvih serijskih avtomobilov na svetu, ki je presegel magično mejo 200 milj oziroma 320 kilometrov na uro – merilnik hitrosti se je ustavil še pet kilometrov na uro višje in tako je nekaj časa veljal celo za najhitrejši serijski avtomobil na svetu.

Za dosego zgoraj navedene hitrosti je Diablu v največji meri pomagal 5,7-litrski 12-valjnik, tako imenovani Bizzarrinijev motor, ki je bil v osnovi zelo podoben tistemu iz leta 1963, ki je svoj prostor našel pod pokrovom Miure. Njegova moč je znašala 485 'konjev' ali 357 kilovatov, kupcem pa ob tem do leta 1993 za krotenje vse te moči ni bil namenjene nobene elektronske pomoči, niti servo volan ali pa ABS zavore!

Motorna moč in prostornina sta skozi prihodnje desetletje nato naraščali do šest litrov prostornine ter največje moči 529 'konjev' (389 kilovatov) v izvedbah SV in VT; cestna različica dirkalnika z oznako GTR je ponujala še precej več moči, 608 'konjev', a je bilo izdelanih le 32 vozil. SV in VT sta bili sicer tudi prvi, opremljeni s štirikolesnim pogonom in sistemom ABS.

Proizvodnja Diabla se je končala leta 2001 in če je avtomobil začel nastajati pod očesom bratov Mimran, nastal v času, ko je bil lastnik Lamborghinija Chrysler, pa ga je v pokoj poslal Audi s predstavitvijo Murcielaga. Ob tem je Diablo z 2.903 izdelanimi primerki in kar 10 različnimi izvedbami postal do tedaj najuspešnejši model v zgodovini znamke.

Preberite še: