Preizkus je pokazal, da so letošnji modeli letnih gum precej izenačeni, slabih tokrat le za vzorec.
Čeprav se februar šele končuje, pa smo v zadnjih dneh že lahko priča precej višjim temperaturam, kot recimo pred 14. dnevi. Dnevno tako že presegajo tudi 10 stopinj Celzija, zaradi česar se zdi, da je čas letnih gum (običajno pa tudi večjih platišč) že pred vrati. Prav zato je sedaj že nastopil tudi čas za, ko se je potrebno odločiti za nakup novih pnevmatik (če so obstoječe seveda preveč obrabljene). In kot vsako leto so tudi letos evropske avtomobilske organizacije, vključno s slovenskim AMZS, preizkusile najnovejše letne pnevmatike.
Na letošnjem preizkusu so tako preizkusili 32 različnih pnevmatik, 15 v dimenzijah 205/55/R16 V in 17 v dimenzijah 225/55/R17 Y. Pri tem so tokrat v izbor uvrstili pnevmatike bolj ali manj znanih, večinoma evropskih proizvajalcev, kar se nenazadnje kaže tudi v dobrih ocenah pnevmatik. Že res, da nobena pnevmatika ni prejela najvišje ocene, hkrati pa so z najnižjima ocenama, 'ni priporočljivo' oziroma 'priporočljivo z omejitvami' v obeh razredih skupaj ocenili le dve pnevmatiki, pri čemer se je pri obeh kot največja pomakljivost izkazala vodljivost na mokri cesti.
Dimenzije 205/55/R16
V manjši izmed dveh dimenzij so se na vrh lestvice kot edine tri pnevmatike z oceno štirih zvezdic, med seboj pa so bile v skupnem seštevku skoraj povsem izenačene, saj so prejele skupno oceno 2,2 oziroma 2,3 točke. Gre za pnevmatike Continental Premium-Contact 6, Semperit Speed-Life 3 in pa Bridgestone Turanza T005. Pri vseh treh pnevmatikah se je sicer izkazalo, da je njihova največja težava obraba (pri Continentalu pa tudi poraba goriva), zaradi česar gre slutiti, da gre za pnevmatike, ki uporabljajo mehko gumeno zmes.
Na drugi strani se je na rep lestvice uvrstila pnematika King Meiler in sicer model Sport 1. Guma omenjenega proizvajalca se je sicer pojavila že na zadnjem testiranju zimskih pnevmatik (in se uvrstila povsem na rep razpredelnice), tokrat pa se je model Sport 1 obnesel vsaj malenkost bolje, saj je prejel oceno 'priporočljivo z omejitvami'. Razlog za so slabosti tako na suhi, kot na mokri cesti, je pa zato pnevmatika dosegla enak rezultat pri porabi goriva in obrabi kot najboljša trojica. Omenjena pnevmatika je sicer s koncem lanskega leta dobila novo zmes, zaradi česar bi lahko bili rezultati z najnovejšo pnevmatiko nekoliko drugačni.
Dimenzije 225/50/R 17
Pri palec večjih pnevmatikah so se na tokratnem testu posvetili visokozmogljivim pnevmatikam, saj so pod drobnogled vzeli gume s hitrostnim indeksom Y, kar pomeni, da gre za pnevmatike, ki lahko dosežejo hitrosti do 300 kilometrov na uro. Tu gre zato tudi iskati razlog, da so se na preizkusu znašli tudi nekoliko bolj uveljavljena imena, ki pa so se v nekaterih primerih odrezala slabše od pričakovanj.
Tudi v tej dimenziji najvišje ocene ni prejela nobena pnevmatika, štiri pa so prejele oceno 'zelo priporočljivo'. A če so bile v kategoriji najboljših pnevmatik tiste z najvišjo oceno skoraj izenačene, je tukaj vseeno nekoliko izstopala pnevmatika Falken Azenis FK510, ki bi skoraj dobila najvišjo oceno. Kljub temu ocenjevalna komisija pri omenjeni pnevmatiki ni zaznala nobenih omembe vrednih pomankljivosti. Z izjemo Bridgestonove pnevmatike teh sicer niso zabeležili pri nobeni izmed najboljših gum, Turanza T005 pa se je na drugi strani pokazala kot najbolj glasna guma.
Na zadnjem mestu in z oceno 'Ni priporočljivo' se je na drugi strani znašla pnevmatika Firestone Roadhawk. Omenjena pnevmatika je namreč povprečne rezultate pokazala že na preizkusu v suhih razmerah, kot izredno slaba pa se je pokazala na mokri podlagi, kjer je prejela oceno 4,9 (najnižja mogoča ocena znaša 5,0), za kar je bila v največji meri kriva slaba vodljivost na takšni podlagi.
V omenjeni kategoriji pa so sodelujoče avtomobilske organizacije tokrat pod drobnogled vzele tudi slovensko pnevamtiko Sava Intensa UHP 2, ki je prejela oceno Priporočljivo. Ob tem so zapisali, da gre za pnevmatiko, ki jo odlikuje nizka poraba goriva in dobre lastnosti na suhi cesti, precej slabše pa se je odrezala na mokri podlagi, kjer se je izkazala za slabše vodljivo, med daljšimi pa je bila tudi njena zavorna pot.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj