Kaj o prihodnosti znamke pravi član uprave Škode Martin Jahn? Napoveduje tudi poceni, električni avto!

V luči zadnjih pozivov nekaterih vidnih menedžerjev v avtomobilski industriji, češ da Evropa nujno rabi ukrepanje na ravni EU za zagotovilo prihodnosti panoge, je o tem za Avto magazin spregovoril tudi Martin Jahn, član uprave Škode, ki je zadolžen za prodajo in marketing. In prav Jahn je človek z največ političnimi izkušnjami v upravi češkega proizvajalca, saj je bil dva mandata namestnik prvega ministra češke vlade (med drugim), preden je začel svojo kariero v koncernu Volkswagen. 

 »Morda res ne rabimo novega Marshallovega načrta, kot je to malo dramatično povedal eden od vodilnih menedžerjev v Evropi (Luca de Meo, Reanult, op.p.), saj zveni preveč dramatično in bi mnoge lahko spomnilo na konec druge vojne,« pravi smeje Jahn, ki podobno ocenjuje pozive in primerjave nekaterih drugih kolegov z Airbusom in povezavami znotraj industrije, in nadaljuje: »Zagotovo pa Evropa rabi nek načrt za avtomobilsko industrijo – če seveda želi, da ta industrija v Evropi obstane, in da ji zagotoviti prihodnost.

Pri tem je namreč kitajska vlada s svojo pomočjo industriji skozi cenejše energente, olajšave, … mnogo bolj uspešna in predvsem dolgoročno naravnana, saj opažamo, da se to dogaja že 15 let. In tako se zdaj vidijo uspehi skozi prodor kitajskih znamk z ugodnimi cenami v Evropo, » ugotavlja Jahn, ki sicer priznava, da se nekaj vendarle nekaj premika vendar – prepozno in premalo, kot še zna povedati.

Martin Jahn, član uprave znamke Škoda

Martin Jahn, član uprave znamke Škoda

Škoda

Dorečena strategija za industrijo je nujna!

»V Evropi potrebujemo novo in učinkovito strategijo in potrebujemo jo čim prej,« še doda Martin Jahn. Seveda pa pri Škodi še ne rabijo biti plat zvona, saj so ravnokar objavili izredne rezultate, s kar 182 odstotkov večjim prometom in še boj pomembno – skoraj 7-odstotno maržo. »Seveda smo zadovoljni, toda naš srednjeročni cilj je pomakniti maržo proti 8. odstotkom, cilj pa je okoli 10. odstotkov,« pravi Jahn, ki ob tem priznava, da je njihov rezultat lani in predlani nekoliko znižala vojna v Rusiji in prenehanje delovanja, ti odpisi pa so seveda negativno vplivali na poslovanje.

Tri astrološka znamenja, ki od partnerja zahtevajo preveč

Ne glede na to, da so zadovoljni s prodajo edinega BEV modela (Enyaq), pa je prav dejstvo, da imajo zdaj v ponudbi vse možnosti pogona, zdaj vplivalo tudi na dobre rezultate. »Temu ne bi rekel konzervativni pristop, raje pragmatični pristop razmeram na trgu – ob pravem času, želimo ponuditi prave modele. Zato prihajajo novi, električno gnani modeli šele zdaj, ko menimo, da je pravi čas za to. Kmalu prihaja Elroq, drugo leto Epiq, … «

Martin Jahn, član uprave Škoda, prodaja in marketing

Martin Jahn, član uprave Škoda, prodaja in marketing

Škoda

Epiq bo tretji električno gnani model Škode - in najcenejši

Tudi ko nanese beseda na ceno najmanjšega in najcenejšega, je trdno prepričan, da bo ostal v obljubljenih cenovnih mejah, čeravno pri Škodi nikoli niso govorili o ceni 'pod 25.000'. "Seveda, ampak razlog za to gre iskati predvsem v dejstvu, da bo imel VW v razredu, ki bo tehnično seveda blizu Epiqu, dva modela – klasični model s prirezanim zadkom in nekaj večjega križanca. Škoda pa bo prišla na trg samo z enim modelom in to bo XCUV ali križanec Epiq, ki bo seveda večji model. Zato smo vedno komunicirali ceno okoli 25.000. In ne, zaenkrat ne razmišljamo o še kakšnem modelu v tem cenovnem razredu.« 

Škoda Epiq

Škoda Epiq

Škoda

Seveda prihaja še cenejši, toda ...

Kaj pa pravi prvi človek prodaje Škode o še cenejšem modelu, ki bi lahko bil umeščen pod Epiqom. »Tak model bo zagotovo prišel, seveda pa je zaradi razmer na trgu težko napovedati kdaj. Trenutno so razmere na trgu materiala, predvsem na primer litija, in energije, tako zelo volatilne, da je že kratkoročno težko napovedovati ceno baterij, ki so seveda ključnega pomena, kaj šele dolgoročno. Ampak kot pravim, zagotovo bo prišel, kot nek mestni avtomobil z omejenim dosegom. Ocenjujem pa, da bi bilo to za nas realno morda ob koncu desetletja, nič prej!« 

Preberite še

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del